plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۵۹۸۹
وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تحریم شد

تداوم دشمنی آشکار امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران
دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا از تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به دلیل آنچه که قطع اینترنت در جریان حوادث اخیر در ایران نامیده است، خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تحریم شد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد به دلیل آنچه که سانسور اینترنت در ایران نامیده است، محمد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد. 

الجزیره نیز گزارش داد وزیر خزانه داری امریکا اعلام کرده است این تحریم به دلیل نقش وزیر ارتباطات در قطع دسترسی اینترنت در ایران اعمال شده است. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا نیز پیشتر با اشاره به حوادث اخیر در ایران و قطع اینترنت کشور، نسبت به قطع ارتباطات اینترنتی در ایران واکنش نشان داده بود، واکنشی که البته با توجه به تعابیر و عبارات به کار رفته در آن، غیر مسئولانه و مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی شد.  

پس از اعلام غافلگیرانه اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، بسیاری از مردم نسبت به اجرای چنین سیاستی به ویژه نحوه اعلام عمومی آن، در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و معاش جامعه با چالش هایی مواجه شده است، معترض شدند که این اعتراضات با سو استفاده جریان رسانه ای بین المللی و عوامل خارجی و نفوذ پرخاشگران به صفوف معترضان، به اغتشاش و نا امنی کشیده شد و شورای امنیت کشور برای حفظ آرامش عمومی و امنیت ملّی، دستور قطع موقت اینترنت را صادر کرد و بر اساس این دستور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با قطع اینترنت از مجرای اپراتورها و زیرساخت شبکه کشور، به منظور تسهیل ارتباطات داخلی سازمان ها و ارگان ها و همچنین دسترسی مردم به اطلاعات، شبکه فعال ملّی اطلاعات را در سطح ارتباطی قابل قبولی فعال کرد.

گفتنی ست محمدجواد آذری جهرمی، از حدود دو سال پیش که به پیشنهاد منتخب ملّت و رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شده است، تلاش بسیاری در استیفای حقوق مردم، شفافیت اطلاعات، دسترسی همگانی به اطلاعات و توسعه ارتباطات در ایران کرده است و یکی از وزرای خوش نام کابینه دوازدهم به شمار می رود. 
   
انتهای پیام/*
۴
مرجع : روسیه الیوم - الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما