plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۵۹۲۶

هشدار سفیر چین به انگلیس درباره مداخله و تحریک ناآرامی های هنگ کنگ

سفیر چین در لندن به برخی کشورها از جمله انگلیس هشدار داد که از دامن زدن به خشونت‌های هنگ کنگ و مداخله در امور این منطقه دست بردارند. در هفته جاری بسیاری از مکان های آموزشی، دانشگاه ها و مدارس در هنگ کنگ به صحنه نبرد بین معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده است.
هشدار سفیر چین به انگلیس درباره مداخله و تحریک ناآرامی های هنگ کنگ
به گزارش ایصال نیوز، «لیو ژیاومینگ» روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در لندن، اظهارنظرهای اخیر دولت انگلیس در رابطه با هنگ‌کنگ را «غیر مسئولانه» خواند و افزود: بدتر از آن، برخی از سیاستمداران انگلیس به دنبال ایجاد درگیری در این منطقه برای استقلال هنگ‌کنگ هستند. وی هشدار داد که دولت چین برای برخورد با نیروهای خارجی آمادگی دارد.

سفیر چین که در سومین کنفرانس پس از آغاز خشونت‌ها در هنگ کنگ سخن می گفت هشدار داد که این منطقه در لبه پرتگاه قرار گرفته و وخیم تر شدن اوضاع به نفع هیچ کس نیست. ژیاومینگ همچنین از اقدامات برخی به گفته او شورشیان چینی که روی دیوار سفارت این کشور در لندن شعارنویسیی می کنند انتقاد و حمله معترضان به وزیر دادگستری هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

در هفته جاری بسیاری از مکان های آموزشی، دانشگاه ها و مدارس در هنگ کنگ به صحنه نبرد بین معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده است. بسیاری از راه ها از سوی شورشیان مسدود شده، آشوبگران به روی یک نفر بنزین ریختند و او را آتش زدند و یک نفر نیز از سوی پلیس هدف گلوله قرار گرفت. بسیاری از ایستگاه های مترو هنگ کنگ هم در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

در تازه ترین تحول صورت گرفته، پلیس هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) گاز اشک‌آور به سوی معترضانی شلیک کرد که تلاش داشتند از یک دانشگاه محاصره‌ شده فرار کنند و هم‌زمان صدها فعال دیگر با بمب‌های دست‌ساز و دیگر وسایل داخل ماندند و منتظر عملیات قریب‌الوقوع برای پاکسازی شدند. معترضان هنگ‌کنگی درون دانشگاه پلی‌تکنیک با پلیس مسلح به آب‌ پرفشار و خودروهای زرهی رو در رو شدند. پلیس تهدید می‌کند، چنانچه "آشوبگران" استفاده از تسلیحات کشنده را کنار نگذارند، با گلوله‌های واقعی مواجه می‌شوند.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای نسبت به تحولات اخیر در هنگ کنگ بشدت ابراز نگرانی و بر لزوم پایان خشونت‌ها تاکید کرد. وی همچنین از تمام طرف‌ها خواست تا در مذاکرات معنا دار شرکت کنند.
چین می گوید انگلیس و آمریکا در بیانیه هایی درباره مسایل و خشونت های اخیر در هنگ کنگ فقط ابراز تاسف کرده اما باید از سوی آنها محکوم شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما