plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۵۸۸۳
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان اصفهان:

سالانه دو هزار قلم کالا توسط زندانیان استان اصفهان تولید می‌شود

جمعیت 15 هزار نفری زندانیان زندان‌های استان
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان گفت: نزدیک به ۲ هزار قلم کالا سالانه از سوی زندانیان (مددجویان) این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
سالانه دو هزار قلم کالا توسط زندانیان استان اصفهان تولید می‌شود
مرتضی محمدیان روز شنبه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: این آمار در کشور به سه هزار قلم می‌رسد و بنیاد زندانیان استان اصفهان در موضوع اشتغال پیش‌رو است.

وی بیان کرد: زندان مرکزی اصفهان دارای ۱۴ کارگاه برای اشتغال زندانیان است که مددجویان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ در آن مشغول به کار می‌شوند و برخی اضافه‌کاری هم انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان تشریح کرد: خیاطی، انواع صنایع دستی، پرورش گوسفند و ماهی قزل‌آلا از جمله رشته‌های فعالیت این مددجویان است و همچنین قرارداد ۲۰ میلیاردی با ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دوخت ساک‌های سربازی بسته شد که مقداری از آن نیز تولید شده است.

وی یادآور شد: مسوولیت بنیاد تعاون زندانیان ایجاد زمینه اشتغال و تسهیل درآمد برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها است که از زمان راه‌اندازی در سال ۱۳۹۱، برای نزدیک به ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال به مددجویان شاغل پرداختی داشت.

محمدیان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان اصفهان در زمان حاضر در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و ماهانه سه میلیارد ریال به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز سه میلیارد ریال به عنوان حقوق و مزایا به مددجویان کاشان پرداخت شده و بر اساس قراردادی با شهرداری‌های منطقه، نقاشی جدول خیابان‌ها به آنها واگذار شده بود.

جمعیت زندان‌های استان پنج میلیون نفری اصفهان در زمان حاضر به بیش از ۱۵ هزار نفر می‌رسد که افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنها شامل محکومان جرایم غیرعمد هستند.

انتهای پیام/*
۱۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما