کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق احزاب اصلی لبنان در باره نخست وزیر جدید

محمد الصفدی چندین دوره وزیر بوده است

اسپوتنیک , 25 آبان 1398 ساعت 9:07

احزاب اصلی لبنان بر سر نامزد تصدی نخست وزیر این کشور به توافق رسیده‌اند. مقبولیت مردمی و مشروعیت قانونی نخست وزیر پیشنهادی تا پایان هفته در مجلس لبنان مشخص خواهد شد.


به گزارش ایصال نیوز، جبران باسیل (داماد میشل عون) وزیر خارجه دولت مستعفی لینان اعلام کرد: «محمد الصفدی» موافقت خود را برای تشکیل دولت بعدی اعلام کرده است. به گزارش اسپوتنیک، توافق بر سر نخست وزیری آقای صفدی در ملاقات سعد حریری با علی حسن خلیل، نماینده جنبش امل، و حسین الخلیل، نماینده حزب‌الله لبنان به دست آمد.

بر اساس قانون اساسی لبنان، رئیس جمهور باید از مسیحیان، نخست وزیر از مسلمانان سنی و رئیس مجلس از مسلمانان شیعه باشند. نخست وزیر توسط رئیس جمهوری مامور تشکیل کابینه می‌شود و باید رای اعتماد مجلس را به دست آورد.

شایان ذکر است، اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر پس از اعلام برنامه هایی برای معرفی مالیات های جدید از جمله هزینه تماس با پیام رسان واتساپ آغاز شد. پس از شروع شورشها، دولت تصمیم به پرداخت تماس با واتس اپ را برداشت، اما این امتیاز اعتراضات را متوقف نکرد. معترضین خواستار استعفای دولت لبنان و کنار رفتن همه ارکان حکومت و طبقه سیاسی فعلی حاکم بر لبنان هستند.

رسانه‌های لبنان شب گذشته مدعی شدند احزاب «المستقبل»، «التیار الوطنی الحر»، «امل» و «حزب‌الله» با معرفی «محمد الصفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5868

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5868/توافق-احزاب-اصلی-لبنان-باره-نخست-وزیر-جدید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir