plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۵۸۵۰

روسیه در همراهی با آمریکا پشت مورالس را خالی کرد

دولت روسیه هم بعد از ایالات متحده، «ژانین آنیس» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به‌رسمیت شناخت. معاون وزیر امور خارجه روسیه از همکاری مسکو با رئیس‌جمهوری موقت بولیوی تا برگزاری انتخابات قانونی خبر داد.
روسیه در همراهی با آمریکا پشت مورالس را خالی کرد
به گزارش ایصال نیوز، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو سناتور «ژانین آنیس» (نائب رئیس سنای بولیوی) را به عنوان رئیس جمهوری موقت بولیوی به رسمیت می‌شناسد.
«سرگئی ریابکوف» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ما آنیس را به عنوان رئیس جمهوری بولیوی به رسمیت می‌شناسیم اما نگران عدم اعتماد به وی در پارلمان این کشور هستیم.
وی افزود: ما به معیارهای حقوقی توجه می‌کنیم که براساس آن، این مقام (ژانین آنیس) در صورتی که مقامهای بالادست وی نتوانند کفیل مقام رئیس جمهور شوند عهده دار این مقام می شود. ژانین آنیس نائب رئیس سنای بولیوی و رهبر مخالفان دولت این کشور روز سه شنبه اعلام کرد که به صورت موقت زمام امور بولیوی را برعهده می‌گیرد.
 «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی چند روز قبل، برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها از مقام خود استعفا داد و به همراه شماری از مقام‌های دولت سابق این کشور به مکزیک پناهنده شد.
ریابکوف گفت: در هنگام تایید نامزدی آنیس برای مقام رئیس جمهوری این کشور، وی نتوانست رای اکثریت نمایندگان پارلمان را به دست بیاورد و مسکو به این نکته توجه می‌کند، اما این واقعیت را درک می‌کنیم که آنیس تا برگزاری انتخابات جدید در مقام رئیس جمهوری بولیوی خواهد بود.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما