plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۵۷۹۵
اولین قربانی تظاهرات بیروت

شعله ور شدن خشم معترضان لبنانی در پی کشته شدن «علا ابوفخر»

پیام تسلیت ارتش لبنان برای مرگ یک معترض
با کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان لبنانی که از اعضای حزب وابسته به ولید جنبلاط بود، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای ضمن اظهار تاسف، از بازداشت یک نظامی مسئول تیراندازی در محل تجمع معترضان در جنوب بیروت خبر داد. سعد حریری و ولید جنبلاط مردم را به آرامش فرا خواندند.
شعله ور شدن خشم معترضان لبنانی در پی کشته شدن «علا ابوفخر»
به گزارش ایصال نیوز، هنگامی که شامگاه سه شنبه تظاهرکنندگان معترض، خیابانی در منطقه «خلده» واقع در جنوب بیروت را مسدود کرده بودند،در پی تیر اندازی یک سرباز، یک تظاهر کننده زخمی شد. این تظاهرکننده بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما در بیمارستان به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

بر اساس این گزارش ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که براساس دستور قاضی، سرباز شلیک کننده دستگیر و تحقیقات قضایی از وی آغاز شده است. ارتش با اظهار تأسف اعلام کرد پس از تحقیقات، نتایج را به آگاهی مردم لبنان خواهد رساند.

«علا ابوفخر» که از اعضای اصلی حزب تقدمی اشتراکی به رهبری ولیدجنبلاط و عضو شورای محله بود، در حالی هدف تیر اندازی قرار گرفت و کشته شد که میشل عون رئیس جمهور لبنان در حال مصاحبه زنده از تلویزیون های خصوصی و دولتی لبنان بود.

همزمان با دعوت به آرامش تظاهر کنندگان توسط ولید جنیلاط و سعد حریری نخست وزیر مستعفی، تظاهر کنندگان اعلام کردند روز چهارشنبه (امروز) جلوی کاخ ریاست جمهوری لبنان، گسترده ترین تظاهرات خود را بیاد شهید علا ابو فخر برگزار خواهند کرد و بر استمرار خواسته های خود تا استعفای طبقه سیاسی فاسد و برگزاری انتخابات آزاد تأکید خواهند کرد.

تظاهرات در لبنان از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در اعتراض به وضعیت اقتصادی این کشور و وضع تعرفه بر برخی بخش‌ها آغاز شد و هنوز به صورت پراکنده ادامه دارد. «سعد الحریری» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در حال رایزنی با گروه‌ها و طیف های سیاسی لبنان برای حل بحران سیاسی و به تبع آن بحران اقتصادی این کشور است.

آخرین خبر ها حاکی است با افزایش خشم معترضان لبنانی و حرکت آنها به سوی «قصر بعبدا»، ارتش لبنان در خیابانهای منتهی به مقر ریاست جمهوری مستقر شده است.

انتهای پیام/* 
 
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : النشره لبنان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما