plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۵۷۶۱
پس از دیدار با آیت الله سیستانی در نجف اشرف

نماینده سازمان ملل: مرجعیت عالیقدر، بر ضرورت اصلاح فوری امور عراق تاکید کرد

نماینده سازمان ملل در عراق پس از دیدار با آیت الله السیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق گفت: آیت الله السیستانی بر ضرورت اصلاح جدی و فوری امور در چارچوب زمانی معین تاکید کرد و اعلام داشت؛ تظاهر کنندگان فقط با اجرای اصلاحات، از اعتراضات خود دست خواهند کشید.
نماینده سازمان ملل: مرجعیت عالیقدر، بر ضرورت اصلاح فوری امور عراق تاکید کرد
به گزارش ایصال نیوز، نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق با آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان در عراق دیدار کرد. «جینین هینس پلاسخارت» که روز دوشنبه وارد شهر نجف اشرف شد، با آیت‌الله سید علی السیستانی دیدار و درباره تحولات جاری در عراق گفت‌وگو کرد.

فرستاده دبیر کل سازمان ملل به عراق پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: «مرجعیت» بر ضرورت عدم استفاده از خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو به هر دلیلی و همچنین بر توقف بازداشت‌ها و ضرورت اصلاح فوری امور تاکید کرده است.

وی افزود: آیت الله السیستانی نگران عدم جدی بودن نیروهای سیاسی برای اصلاح جدی امور است. بنابراین اگر سران قوا و گروه‌های سیاسی نمی‌توانند و نمی‌خواهند در چارچوب زمانی مشخص به اصلاح امور بپردازند باید راه دیگری اتخاذ شود. زیرا تظاهرات‌کنندگان فقط با اصلاح امور عقب نشینی می‌کنند.

پلاسخارت بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد و گفت: ما هم احترام می‌گذاریم و همچنین توصیه‌هایی به دولت عراق کرده‌ایم، اکنون وقت آن فرارسیده که کاری برای ملت انجام شود.

نماینده سازمان ملل با تاکید بر اینکه تظاهرات نباید عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی باشد، گفت: اخباری از گوشه و کنار به ما در این خصوص می‌رسد. دولت هم باید درباره این موضوع تحقیق کند که گاز اشک آور از کجا آمده است؟

پلاسخارت گفت که آیت الله السیستانی از پیشنهاد ما درباره قانون یکپارچه انتخابات استقبال کرد.

شایان ذکر است سازمان ملل دیروز از ارائه یک بسته پیشنهادی سه مرحله ای (کوتاه مدت، میان مدت ودراز مدت) برای اصلاح امور عراق خبر داده بود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما