plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۵۷۳۴

استعفای آقای نماینده، دستور کار امروز بهارستان

کاظم جلالی سفیر شد
استعفای کاظم جلالی، نماینده تهران دستور کار امروز مجلس بود که با رای مثبت نمایندگان همراه شد. پرحاشیه ترین نطق مخالف متعلق به نادر قاضی پور بود که چند نکته تاریخی را خطاب به جلالی یادآوری کرد و گفت: آقای جلالی یادت نرود به کجا می روی، به کشوری می روی که روزی مادران و خواهران در آذربایجان ایران قهرمانانه طلاها و جواهرات خود را برای آزادی مملکت ایران اسلامی دادند.
استعفای آقای نماینده، دستور کار امروز بهارستان
به گزارش ایصال نیوز، مهمترین دستور کار امروز مجلس، استعفای کاظم جلالی نماینده تهران بود، دستورکاری که با برخی حواشی همراه بود. از نقش فوت دختر آقای سفیر در استعفای زودهنگام جلالی تا کنایه به شورای نگهبان و انتقادات تند از برجام و FATF. غلامرضا تاجگردون که در موافقت با استعفای جلالی پشت تریبون رفته بود به شوخی گفت: مردم و شورای نگهبان زورشان به آقای جلالی نرسید، لذا نمایندگان باید همت کنند که ایشان از مجلس بروند.

اظهارات مخالفان استعفای کاظم جلالی هم بی حاشیه نبود.حاجی دلیگانی از نماینده نزدیک به جبهه پایداری که در مقام مخالفت صحبت می کرد کنایه هایی را روانه برجام و FATF هم کرد و گفت:«در مورد برجام چرا کشور با مشکل برخورد کرد؟ بخشی از این مشکلات به مرکز پژوهش ها بر میگردد درحالی که این مرکز باید چشم مجلس باشد چرا عراقچی امروز می گوید هیچ چیز از برجام گیر نیامد؟ درباره FATF مرکز پژوهش‌ها چه گزارشی ارائه کرد؟»جلالی سفیر هم شود موفق نخواهد بود.

اصولگرا یا اصلاح طلب بودن جلالی هم دستمایه اظهارات مخالفان شد. آنچنان که کوچکی نژاد در واکنش به اظهارات رحیمی که گفته بود جلالی با رای اصلاح طلبی راهی مجلس شده، گفت: ایشان در دوره های گذشته چنین رفتاری نداشت و در آینده هم احتمالا رفتار اصولگرایی داشته باشد.

پرحاشیه ترین نطق مخالف متعلق به نادر قاضی پور بود که چند نکته تاریخی را خطاب به جلالی یادآوری کرد و گفت: آقای جلالی یادت نرود به کجا می روی، به کشوری می روی که روزی مادران و خواهران در آذربایجان ایران قهرمانانه طلاها و جواهرات خود را برای آزادی مملکت ایران اسلامی دادند،این روسیه چشم طمع به این کشور دارد، همین روسیه به گیلانی ها شناسنامه داد. روسیه یک جای عادی نیست. روسیه یک بار ایران را با انگلیس تقسیم کرد. ما قدر شما را در مرکز پژوهش ها میدانیم و مخالفت مان برای اینکه بدانی کشور روسیه چه کشوری است. مخالفت من این است که آقای جلالی از پس ترفندهای روسیه بر نیاید.

در جلسه امروز مجلس همچنین کاظم جلالی در پاسخ به انتقاداتی که درباره استعفایش در فاصله کوتاه باقیمانده تا پایان عمر مجلس دهم مطرح بود، گفت: پذیرش بنده در مرداد ماه از سوی کشور روسیه صادر شد و استوارنامه بنده نیز در شهریور ماه صادر شده بود اما بنده در تلاش بودم که تا زمان حضور در کرسی نمایندگی آن را به تأخیر بیندازم اما فوت دختر و تنها فرزند دکتر سنایی موجب شد این امر تسریع شود.

سرانجام نمایندگان حاضر در جلسه امروز مجلس با استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند. کاظم جلالی به عنوان سفیر ایران در روسیه به مسکو اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما