کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلوه های وحدت و همدلی ایرانیان

ارتش و سپاه با همکاری هلال احمر و دولت در کنار مردم زلزله زده

آماده باش بیمارستان‌های صحرایی ارتش

ایرنا , 18 آبان 1398 ساعت 10:56

با گذشت یک روز از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری و ثبت 153 پس لرزه در آذربایجان شرقی، خبرها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاههای خدمات رسان از ارتش، سپاه، هلال احمر و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی در منطقه فعال هستند، بر اساس آخرین آمار، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر این زمین لرزه بودند و سبب مصدومیت ۵۲۹ نفر شد که از این تعداد پنج نفر فوت کردند.


به گزارش ایصال نیوز، ارتش اعلام کرد تا آخرین لحظه مدیریت زمین‌لرزه، در کنار مردم است، فرمانده‌ قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه ارتش در آذربایجان، گفت: ارتش تا آخرین لحظه مدیریت حادثه در کنار مردم زلزله‌زده است و تا زمانی که زلزله‌زدگان آرامش خود را به دست آوردند، در مناطق زلزله زده حضور خواهیم داشت.

امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی روز شنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده ورنکش، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از لحظه وقوع زلزله، تیپ ۳۶ میانه، تیپ ۴۰ سراب، تیپ ۳۲۱ مراغه و دیگر یگان های مستقر در مراغه و تبریز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با تاکید بر این‌که بیمارستان‌های ارتش در تبریز و مراغه بعد از وقوع حادثه، به سرعت آماده ارائه خدمات به مصدومان زمین لرزه شدند، گفت: تیم‌های یگان بلیات تیپ ۳۶ میانه و تیپ ۴۰ سراب نیز سریعا به منطقه اعزام شده و در منطقه حضور داریم. وی یادآوری کرد: تیم های پزشکی شامل جراحان متخصص و روانپزشکان ارتش نیز از لحظه وقوع حادثه سریعا به منطقه اعزام شده‌ و ارائه خدمت کردند.

امیر میرزایی با تاکید بر این‌که هر آنچه از دستمان بربیاید در خدمت مردم زلزله زده خواهیم بود، اضافه کرد: بیمارستان‌های صحرایی ارتش هم آماده استقرار در صورت لزوم هستند.

از سوی دیگر، معاونین فنی و نظارت و توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌ های مردمی سازمان آموزش و پرورش، صبح جمعه به منظور بازدید از فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌ زده به آذربایجان شرقی سفر کردند.

در این بازدید که تیم‌ های فنی استان‌ های آذربایجان شرقی و زنجان نیز همراه بودند، فضاهای آموزشی در شهرستان میانه و روستای ورنکش و ترکمنچای که کانون زلزله بودند، مورد بازدید و بررسی‌ قرار گرفت.

همانطوری که انتظار می‌رفت ساختمان‌ های فضاهای آموزشی به دلیل استحکام در این حادثه دچار آسیب نشدند و تنها دیوار محوطه ۳ مدرسه قدیمی در روستاهای ورنکش و ترکمنچای دچار آسیب جزئی شدند که ترمیم و بهسازی آنها در دستور کار فوری اداره‌ کل نوسازی مدارس آذربایجان‌ شرقی قرار گرفت.

همچنین سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از دستور ویژه سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فرماندهان نیروی زمینی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و معاون آماد و پشتیبانی سپاه برای کمک به مردم آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف گفت: با تشکیل قرارگاه شهید باکری در منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی برای مدیریت، ساماندهی و سرعت بخشی به عملیات امداد و خدمت رسانی سپاه به زلزله‌زدگان، فرمانده کل سپاه طی ابلاغی به فرماندهان نیروی زمینی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و معاون آماد و پشتیبانی سپاه به آنان دستور داد با نقش‌آفرینی فعال در قرارگاه مذکور، به گسیل امکانات لازم برای سرعت بخشیدن به عملیات امدادی و خدماتی و رسیدگی به خسارات و وضعیت مصدومان و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله‌زدگان عزیز از جمله اسکان موقت، تغذیه و خدمات بهداشتی و درمانی اقدام نمایند.

سردار شریف افزود: قرارگاه شهید باکری و سایر یگان‌ها و ظرفیت‌های سپاه و بسیج تا پایان عملیات امدادی و خدماتی و عادی شدن وضعیت و زندگی جاری مردم عزیز، در کنار آنان بوده و همراه با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مناطق زلزله‌زده فعال و به تامین امکانات و نیازمندی‌ها خواهند پرداخت.

در پی وقوع زلزله در شهرستان میانه، قرارگاه شهید باکری برای مدیریت و ساماندهی خدمات امدادی سپاه در میانه تشکیل شد.

به گزارش سایت هلال احمر، سلیمی؛ رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر نیز صبح شنبه گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در ترک، سراب تاکنون ۳۱۰۰ نفر در اردوگاه اسکان یا به صورت فردی با نصب ۷۷۶ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند. این زلزله ۵۸۴ مصدوم داشته که توسط ۳۴ تیم عملیاتی هلال‌احمر شامل ۱۱۰ نجاتگر امدادرسانی شدند.

در پی زلزله 5.9 ریشتری در میانه، با تأکید رئیس جمهور و معاون اول برای رسیدگی فوری به امور زلزله زدگان، وزیر کشور به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور داد همه امکانات برای رسیدگی به زلزله زدگان بسیج شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحد‌ها و سازمان‌های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می‌باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.  

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5696

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5696/ارتش-سپاه-همکاری-هلال-احمر-دولت-کنار-مردم-زلزله-زده

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir