plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۵۶۷۷

وزیر کشور خواستار رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان شد

به دنبال وقوع زلزله 5/9 ریشتری و پس لرزهای متعدد بعدی در بامداد امروز جمعه در برخی مناطق شمال غرب کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دستوری به رئیس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.
وزیر کشور خواستار رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان شد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت کشور اعلام کرد، رحمانی فضلی وزیر کشور تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: تمامی واحدها و سازمان‌ها و ارگان‌های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.
وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.
زلزله‌ای به بزرگی ۵/۹ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. شدت این زمین لرزه به حدی بود که استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل هم در پی وقوع این زلزله لرزیدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جان باختن 5 نفر و مصدوم شدن ۲۵۱ نفر بر اثر زلزله خبر داد.
محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی صبح جمعه اعلام کرد که این زمین لرزه ۵/۹ ریشتری شهر «ترک» شهرستان میانه بر اساس آخرین آمار تا ساعت 7 صبح امروز 5 فوتی داشته و بیش از 100 خانه تخریب کامل شده است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما