plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۵۶۷۶

زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری بامداد جمعه شهرستان میانه را لرزاند

تداوم پس لرزه های متعدد تا صبح امروز
زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد، شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند و در حال حاضر تیم های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده اند. این زلزله در سه استان همجوار نیز احساس شد. تعداد کشته های این لزلزله تا ساعت 6 بامداد 5 نفر و زخمی ها بیش از 70 نفر اعلام شده است. این زلزله به بخشهای روستایی شهرستان میانه، خسارت وارد کرده است.
زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری بامداد جمعه شهرستان میانه را لرزاند
به گزارش ایصال نیوز، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری در ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد امروز جمعه 17 آبانماه شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند و در حال حاضر تیم های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده اند. همچنین تیم های امداد و نجات استان های گیلان، اردبیل و زنجان نیز در آماده باش هستند. این زمین لرزه در ٢٠کیلومتری ترک- ٢٢کیلومتری سراب رخ داد و اردبیل نیز نزدیک ترین مرکز استان به محل زمین لرزه بود. تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند و به استان های همجوار نیز اعلام آماده باش شده است.
سجادی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: علاوه بر اعزام تیم های عملیاتی به منطقه در استان آذربایجان غربی و آماده باش کامل این استان، استان های گیلان، زنجان و اردبیل هم در آماده باش کامل هستند. وی همچنین گفت: تا کنون بر اساس گزارش های اولیه تیم های ارزیاب به جز ترک خوردگی دیوار منازل گزارش دیگری از خسارات مخابره نشده است. 
تیم های امدادی جمعیت هلال احمر شهرهای میانه، بستان آباد، سراب چاراویماق ، هشترود و تبریز جهت ارزیابی به اطراف کانون زلزله اعزام شدند. همچنین نیروهای واکنش سریع و نجاتگران استان و مسئولان در مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات های امدادی معاونت امداد و نجات استان مستقر و در حال رصد مدیریت و هدایت نیروهای امدادی هستند. ۱۶تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرهای استان آذربایجان شرقی به کانون زلزله بخش ترک شهرستان میانه اعزام شدند.
همچنین در پی احساس شدن زمین لرزه در استان گیلان، مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان از آماده باش تیم های امداد و نجات استان خبر داد و گفت: طبق بررسی اولیه تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر وقوع این زلزله هیچگونه خسارت مالی و جانی در استان نداشته است.
زمین لرزه در استان زنجان نیز احساس شد و در همین راستا شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان زنجان در آماده باش کامل به سر می برد و طبق بررسی ها تا کنون گزارشی از خسارت زلزله در استان اعلام نشده است.
بر اساس آخرین گزارش ها به نقل از شبکه خبر پس از زمین لرزه 5/9 ریشتری، تاکنون چندین زمین لرزه باقدرت کمتر در مناطق مذکور رخ داده است و مردم میانه در استان آذربایجان همچنان در خیابانها بسر می برند.
شبکه خبر به نقل از مقامات استان تعداد کشته های این لزلزله را تا ساعت 6 بامداد 5 نفر و زخمی ها را بیش از 70 نفر اعلام کرده است. این زلزله به بخشهای روستایی شهرستان میانه خساراتی نیز وارد کرده است.
انتهای پیام/*  
 
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما