plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۵۶۵۵

یکی از پیامدهای تازه کشف شدۀ استعمال سیگار را بشناسید

دانشمندان ژنتیک بریتانیا به این نتیجه رسیده اند که کشیدن سیگار باعث ابتلا به بیماری روان گسیختگی (شیزوفرنی) و افسردگی روانی می شود.
یکی از پیامدهای تازه کشف شدۀ استعمال سیگار را بشناسید
در تازه ترین تحقیقات مربوط به زیان های کشیدن سیگار، دانشمندان در جریان تحقیقات خود، نتایج آزمایش دی ان ای بیش از 500 هزار نفر از شهروندان بریتانیا را مورد مطالعه قرار دادند.

دانشمندان متوجه شدند که افراد مبتلا به روان گسیختگی (شیزوفرنی) و افسردگی روانی بسیار بیشتر از دیگران سیگار می کشیده اند.

به گزارش مجلۀ علمی Psychological Medicine، پژوهشگران معتقدند که بریتانیایی های سیگاری بیشتر از دیگران به چنین بیماری های روانی مبتلا می شوند.

دانشمندان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند نیکوتین بر روی انتقال دهندگان عصبی سروتونین و دوپامین که در روند پیشرفت روان گسیختگی (شیزوفرنی) و افسردگی روانی شرکت دارند، تأثیر منفی می گذارند.

شیزوفرنی یک بیماری حاد است که باعث تغییر در افکار، ادراک و حتی رفتار شخص مبتلا می‌شود. اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، معمولاً دوری گزین بوده و احساسات خود را به سختی بروز می‌دهند. آنان نسبت به محیط اطراف خود ناسازگار بوده و توهمات بینایی و شنیداری دارند و حتی در برخی موارد از هذیاناتی عجیب و غریب در رنج هستند. البته نباید با مشاهده کوچکترین نشانه های مشابه در اطرافیان، در مورد آنان چنین قضاوتی داشت و باید در موارد مشکوک، به روانشناسان و روانپزشکان برای تشخیص و درمان مراجعه کرد.   

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما