plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۵۶۵۰

دستور ترامپ برای حفاظت گسترده ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه

آسوشیتدپرس گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور انجام مأموریت نظامی گسترده برای محافظت از نفت و میادین نفتی در سوریه را صادر کرده است.
دستور ترامپ برای حفاظت گسترده ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه
دونالد ترامپ دستور گسترش مأموریت نظامیان امریکایی را برای اطمینان از امنیت میادین نفتی در شرق سوریه را صادر کرده است.

آسوشیتدپرس با قرار دادن علامت سوال در برابر این اقدام امریکا، می‌نویسد: چنین اقدامی با این "سؤال حقوقی" همراه خواهد شد که آیا ارتش آمریکا در صورت تهدید برای میادین نفتی قادر به حمله به نیروهای سوریه، روسیه یا سایر نیروهای نظامی خواهد بود.

گفته می‌شود با اتخاذ این تصمیم، به حضور صدها نظامی آمریکایی در سوریه نیاز خواهد بود، در حالی که پیشتر ترامپ خبر خروج سربازان آمریکا از این کشور را اعلام کرده بود.

این آژانس خبری می نویسد که طبق برنامه جدید، ارتش آمریکا باید از بخش مهمی از قلمرو تحت کنترل کردهای سوریه از دیرالزور تا الحسکه دفاع کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این حكم ترامپ این فرض را که بخش عمده بیش از 1200 سرباز آمریكایی مستقر در سوریه به زودی به خانه باز خواهند گشت، را زیر سوال خواهد برد.

پیش از این، مارک اسپر، رئیس پنتاگون گفته بود که ایالات متحده از میادین نفتی در سوریه محافظت خواهد کرد و با زور به تلاش برای تصرف آنها پاسخ خواهد داد. به گفته وی ، سربازان آمریکایی قصد ندارند اجازه بدهند که روسیه یا ارتش سوریه این میادین را اشغال نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: مناطق نفت خیز در شمال شرقی سوریه باید توسط دولت سوریه كنترل شوند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما