plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۵۶۰۹
کنسولگری ایران در کربلا خبر داد

شرایط سفر به عتبات عالیات در عراق مناسب نیست

ضرورت توقف سفر ایرانیان تا اطلاع ثانوی
کنسولگری ایران در استان کربلای معلی، روز دوشنبه ۱۳ آبان، طی بیانیه‌ای از مناسب نبودن شرایط کنونی برای سفر به عتبات عالیات خبر داد. اکثر کارکنان سازمان حج و زیارت نیز به دلیل عدم امنیت لازم از عراق به کشور بازگشته‌اند.
شرایط سفر به عتبات عالیات در عراق مناسب نیست
کنسولگری ایران در کربلای معلی از زائران عتبات عالیات خواست تا سفر خود به کربلا را تا بازگشت امنیت، به تاخیر اندازند.

به نوشته پایگاه خبری «عین العراق»، در این بیانیه از زائران ایرانی خواسته شده تا سفر به عراق را تا بازگشت امنیت به کربلای معلی به تاخیر اندازند. تظاهرات‌ مردمی در بغداد و نزدیک به ۱۰ استان دیگر عراق، در اعتراض به وضعیت خدمات‌رسانی و فساد در کشور از اول اکتبر آغاز شده است.

این اعتراضات پس از وقفه چند روزه به دلیل میزبانی این کشور برای مراسم اربعین حسینی، بار دیگر از ۲۵ اکتبر از سر گرفته شد و تا به امروز ادامه دارد.

فارس نیز گزارش داد: فعلاً امنیت لازم برای حضور زائران وجود ندارد و سازمان حج و زیارت نیز به دفاتر زیارتی اعلام کرده تا اطلاع ثانوی از اعزام کاروان‌ها به عتبات جلوگیری کنند.

با توجه به عدم وجود امنیت لازم در شهرهای زیارتی عراق، تمامی کارکنان سازمان حج و زیارت نیز از عراق به کشور بازگشته‌اند تا پس از برقراری آرامش و از سرگیری اعزام‌های عتبات مجدد به عراق بازگردند.

شایان ذکر است در برخی مناطق بغداد و شهرهای جنوبی عراق، تظاهرات‌به خشونت کشیده شده است. با توجه به تبلیغات مسموم برخی عوامل تفرقه انداز و نبود امنیت لازم، کربلا در دو روز اخیر شاهد حمله و تعرض به کنسولگری ایران، توسط  تعدادی از افراد نفوذی در تظاهرات بود.

انتهای پیام/*
۶
مرجع : اقتصاد نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما