کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار با استاندار اصفهان

سفیر فرانسه در ایران: من به خلاقیت‌های ایران برای عبور از بحران‌ها ایمان دارم

ستایش امنیت و آرامش ستودنی نصف جهان

12 آبان 1398 ساعت 20:32

سفیر فرانسه در ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: معتقدیم فضای تحریم ها به نادرستی شکل گرفته است و همچنان نیز مایل به گفتگوهای ادامه دار در این خصوص هستیم و امیدواریم روابط اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران، فرانسه و دیگرکشورها، روز به روز پویاتر شود.


به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران در دیدار با دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان، اظهار داشت: تردیدی در وجود امنیت و آرامش در اصفهان نیست و مایه  فخر و مباهات است که به اصفهان نصف جهان سفر کرده ام و با استاندار شهر فرهنگ و هنر دیدار می کنم.

وی ادامه داد: زمینه های توسعه همکاری اصفهان و فرانسه را بررسی می کنم و بر همین مبنا توسعه همکاری های دانشگاهی و دیگر فعالیت های مشترک را در دستور کار قرار می دهم چراکه اهمیت و اولویت های همکاری در استوارنامه من ذکر شده است.

سفیر فرانسه در ایران تاکید کرد: در ماه های گذشته سعی داشتیم تا تنش ها را کاهش دهیم و تحریم ها رفع شوند و همچنان نیز مایل به گفتگوهای ادامه دار در این خصوص هستیم و امیدواریم روابط اقتصادی، فرهنگی و ... بین ایران، فرنسه و دیگرکشورها، روز به روز پویاتر شود.

وی اضافه کرد: معتقدیم فضای تحریم ها به نادرستی شکل گرفته است و باید برداشته شوند زیرا ایران و مردمش می توانند کمک بزرگی برای بخش های بین المللی کشورهای مختلف و حل مسائل منطقه ای و جهانی باشد.

فیلیپ تیه بو تصریح کرد: معتقدیم باید از جنگ تمدن ها دوری کنیم و به گفتگوی تمدن ها روی آوریم که این موضوع می تواند هدف خوبی برای از سرگیری روابط بین کشورها باشد تا فعالیت های اقتصادی و حمل و نقلی نیز به تدریج گسترش یابد.

وی ادامه داد:‌از کیفیت و سطح دانشگاه های اصفهان آگاهی دارم و شرایط خوبی برای بورسیه دانشجوهای ایرانی نیز وجود دارد البته تردیدی وجود ندارد که استاندار اصفهان نیز فردی دانشگاهی و عالی رتبه است.

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد: از مسائل کلی بین آمریکا و ایران آگاهی داریم و از آنجایی که فرانسه نیز عضو برجام است سعی در حفظ برجام دارد زیرا آن را توافق خوبی می دانیم که منافع ایران را نیز تأمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: من به خلاقیت های ایران برای عبور از بحران ها ایمان دارم و معتقدم با وجود عدم پایندی یک طرف به برجام می توان همکاری های خود را با کشورها گسترش داد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5577

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5577/سفیر-فرانسه-ایران-خلاقیت-های-عبور-بحران-ها-ایمان-دارم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir