plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۵۵۹
در مراسم معارفه اعضای هیأت منصفه مطبوعات

رئیس کل دادگستری تهران: متاسفانه قانون در خیلی از دستگاه ها مورد بی مهری قرار می گیرد

پیوستن پنج عضو جدید به اعضای هیأت منصفه تهران
محمدجواد حشمتی گفت: متأسفانه قانون در خیلی از دستگاه ها مورد بی مهری قرار می گیرد و باید به آن توجه شود که خوشبختی جامعه به اجرای صحیح مقررات و قانون است و در تمام حوزه ها باید به قانون تأسی کنیم تا بتوانیم مشکلات را به موقع رفع کنیم.
رئیس کل دادگستری تهران: متاسفانه قانون در خیلی از دستگاه ها مورد بی مهری قرار می گیرد
مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات با حضور محمدجوادحشمتی رییس کل دادگستری استان تهران، ناصر سراج نماینده رییس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات، قاضی محمدی کشکولی، علی القاصی دادستان تهران و  اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزارشد.

محمدجواد حشمتی در مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات منصفه مطبوعات گفت: خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی لایحه ای را که تصویب کرد موضوع هیات منصفه را در آن پیش بینی کرد. ما مشکلی که در جامعه داریم محجوریت قانون است و متأسفانه قانون در خیلی از دستگاه ها مورد بی مهری قرار می گیرد و باید به آن توجه شود که خوشبختی جامعه به اجرای صحیح مقررات و قانون است و در تمام حوزه ها باید به قانون تأسی کنیم تا بتوانیم مشکلات را به موقع رفع کنیم.

وی افزود: حضور هیات منصفه در دو سال گذشته در رسیدگی به پرونده ها قابل تقدیر است. ما اعتقاد داریم هیات منصفه به عنوان یک پشتوانه خوبی برای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است و هیات منصفه در تشخیص جرم کمک می کند و لازمه آن حضور هیات منصفه در جلسه دادگاه است.

وی افزود: هیات منصفه دو وظیفه دارد، یکی اینکه در تشخیص جرم باید اظهارنظر کند و دیگری اینکه آیا مستحق تخفیف است و این موضوع نیاز به اشراف دارد.

حشمتی افزود: برای آقای کساییان که بیشترین حضور را داشته است تقدیرنامه‌ای را نوشتیم و ادای دین کردیم. در جلسه امروز که جلسه اول هیات منصفه است به اعضای جدید خیر مقدم می گویم.

براساس این گزارش، ۱۶ مهرماه سال جاری ناصر سراج نماینده رئیس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات از انتخاب ۲۱ عضو هیات منصفه مطبوعات استان تهران خبر داد و گفته بود که پنج عضو این هیات در دوره جدید، تغییر کرده‌اند. وی همچنین گفته بود که نشست سالانه هیات منصفه مطبوعات طبق ماده ۳۶ قانون مطبوعات و با حضور کلیه اعضا در تهران تشکیل شد و اعضای هیات منصفه مطبوعات در استان تهران و سایر استانهای کشور انتخاب شدند.

سراج اسامی اعضای جدید هیات منصفه تهران که پنج جابه‌جایی داشت را به این شرح قرائت کرد: علی‌اکبر کساییان، علی‌اکبر اشعری، علی‌رضا سربخش، یوسف قروی قوچانی، احمد مومنی‌راد، سیدمرتضی موسویان، محمود خسروی وفا، عفت شریعتی، محمدمهدی حیدریان، نادر قدیانی، پروین سلیحی، محمدحسن رحیمیان، سیدناصر نوری‌زاده، روح‌الله عالمی، میثم امرودی، محسن قمی، شهریار بحرانی، سیدعلی جمالیان، یحیی آل اسحاق، حمیدزاده و محمدرضا بهمنی به مدت دو سال به عضویت این هیات درآمدند.

در استان تهران ۲۱ نفر عضو هیات منصفه مطبوعات و در سایر استان‌ها ۱۴ نفر از اعضای این هیات هستند.

در سراسر کشور در مجموع ۴۴۱ نفر عضو هیات منصفه مطبوعات هستند که طبق قانون ۲۱ عضو هیات منصفه مطبوعات استان تهران انتخاب شدند.

همچنین با دستور آیت‌الله رییسی (رییس قوه قضاییه) و مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی هیات منصفه مطبوعات در دوره جدید علاوه بر جرایم مطبوعاتی به جرایم سیاسی هم رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما