plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۵۵۵۰
یک روزنامه کویتی خبر داد

ارسال نامه رئیس جمهوری ایران به پادشاه عربستان

تلاش برای حفظ روابط حسنه با همسایگان
یک روزنامه کویتی روز شنبه از ارسال اولین نامه مکتوب حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پادشاه عربستان و پادشاه بحرین خبر داد.
ارسال نامه رئیس جمهوری ایران به پادشاه عربستان
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه کویتی «الجریده» روز شنبه اعلام کرد، ایران از طریق کویت، اولین نامۀ مکتوب حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و ملک حمد پادشاه بحرین، فرستاده است.

نشریه الجریده کویت به نقل از یک منبع در وزارت خارجه ایران که نخواست نامش فاش شود، گفت: ایران به دلیل قطع روابط سیاسی ایران با عربستان و بحرین، نامۀ ممهور به مهر و امضای رئیس جمهور اسلامی ایران را به واسطۀ معاون وزیر خارجه کویت به پادشاه عربستان و پادشاه بحرین تسلیم کرده است.

مفاد این نامه در خصوص علاقمندی ایران به حفظ روابط حسنه با همسایگان، موضوع تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز و دیدگاه‌های ایران در این زمینه است.

این روزنامه در ادامه نوشته است که ایران ترجیح داده است به نشانه حسن نیت بیشتر، به‌جای استفاده از کانال دفتر حافظ منافع، این نامه را از طریق یک مقام کویتی ارسال نماید.

ایران قبلا بر آمادگی خود جهت حل مشکلات در منطقه و بین همسایگان از طریق برگزاری نشست سران منطقه خلیج فارس تاکید کرده است. 

تا لحظه انتشار این خبر، هنوز هیچ یک از مقامات کشورمان، رسماً ارسال چنین نامه‌ای را تأئید نکرده اند. 

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : السومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما