plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۵۵۰۸
در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری مراغه

منتظری: با عوامل فساد از جمله کارکنان و قضات متخلف برخورد می‌شود

ضرورت دفاع از حقوق مردم توسط دادستان‌ها
دادستان کل کشور با اشاره به مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه گفت: قضات باید برای تطهیر دستگاه قضایی از فساد، عناصر موثر در این زمینه را از درون این دستگاه دفع کنند.
منتظری: با عوامل فساد از جمله کارکنان و قضات متخلف برخورد می‌شود
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری مراغه افزود: با توجه به تحولات در راس دستگاه قضایی، زدودن اندک فساد موجود در درون این قوه از اولویت های اصلی آن است.
وی ادامه داد: برای این منظور با عوامل فساد به صورت مدون و اساسی از جمله کارکنان و قضات متخلف برخورد می شود.
منتطری اضافه کرد: مدیران قضائی نیز مصمم به برخورد با اندک فساد موجود هستند لیکن وجود این تعداد قلیل عوامل فاسد نباید موجب وارد آمدن خدشه به تلاش های قضات و کارکنان پاک دست دستگاه قضایی شود.
وی گفت: قاضی و کارمند، وکلا، نیروهای انتظامی و ضابطان قضایی و نیز کارشناسان دادگستری که دچار انحراف شده اند، از عوامل ایجاد فساد در درون دستگاه قضایی هستند که به زودی ریشه این عوامل برچیده خواهد شد.
منتظری همچنین با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی کشور افزود: عدم استقلال بودجه ای قوه قضائیه از جمله آسیب های پیش روی کارکنان، قضات و این دستگاه است.
وی ادامه داد: با وجود تصویب مجلس مبنی بر تخصیص ۲.۹ درصد از بودجه کل کشور به قوه قضائیه، تاکنون این امر در سال گذشته و سال های اخیر تحقق نیافته است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه تحول در قوه قضائیه از مطالبات رهبری است اضافه کرد: تحول در دستگاه قضائی باید در عملکرد قضات دیده شود.
منتظری با تاکید بر رسالت مدعی العمومی دادستان ها افزود: ورود دادستان ها به مطالبات و دفاع از حقوق مردم در مسائل مختلف می تواند جلوی بسیاری از آسیب های موجود در جامعه را بگیرد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما