plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۵۵۰۷
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش سطح گلخانه ای کشور به 20 هزار هکتار تا پایان سال

بازار منطقه ای محصولات گلخانه‌ای ایران
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به استقبال کشاورزان در زمینه توسعه گلخانه پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد ‌شود و تا پایان سال سطح گلخانه های کشور به ۲۰ هزار هکتار برسد.
افزایش سطح گلخانه ای کشور به 20 هزار هکتار تا پایان سال
به گزارش ایصال نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه آیین بهره برداری از گلخانه بزرگ یاسوج اظهار داشت: چند جوان تحصیلکرده و بومی با پشتکار خودشان و پشتیبانی انجام شده توانستند این مجموعه را راه اندازی و امروز شاهد بهره برداری از نتیجه سالها تلاش آنها هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به توانمندی و تخصصی که این افراد دارند نخستین واحد کشت بافت نهال های ثمرده باغی در استان کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می‌شود.

حجتی با بیان اینکه حمایت‌های لازم نیز برای راه‌اندازی این واحد انجام می‌شود، ادامه داد: امیدوارم با راه اندازی این واحد کشت بافت نهال نگرانی باغداران در خصوص تامین نهال برطرف و نهال مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شود.

وی با بیان اینکه این گلخانه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی کشور است و در دستور کار دولت و وزارت خانه قرار دارد، گفت: با توجه به توانمندیهایی که در داخل کشور داریم انواع مدل های سازه ای که در نیا وجود دارد امروز توسط صنعتگران داخلی ساخته می‌شود.

حجتی به ظرفیت بازارهای خوبی که در شمال و جنوب کشور و به خصوص بازار کشورهایی که شمال ما قرار دارد اشاره‌ کرد و افزود: با توجه به دوره طولانی یخبندان کشورهایی که در شمال ما قرار دارند بازار خوبی برای محصولات گلخانه‌ای وجود دارد. 

وی با بیان اینکه گلخانه‌های کشور عقب افتادگی تاریخی دارند، گفت: در چند سال گذشته در زمینه توسعه گلخانه در کشور رشد خوبی را داشته ایم.

وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه در دوره ۵ تا ۶ سال گذشته گلخانه های کشور ۱۰۰ درصد افزایش داشته، افزود: تا پایان سال ۹۷ ظرفیت گلخانه های کشور به ۱۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در کشور ۳ هزار هکتار توسعه گلخانه داشتیم که در یکسال این میزان ۲۵ درصد کل گلخانه های کشور افزایش داشته است.

حجتی با بیان اینکه نسبت به برخی کشورها که در بحث گلخانه پیشرو هستند عقب افتادگی داریم و باید شتاب کاری خود را بیشتر کنیم، گفت: با توجه به استقبال کشاورزان در زمینه توسعه گلخانه پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد می‌شود و تا پایان سال سطح گلخانه های کشور به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

وی افزود: با رایزنی با دولت و رئیس ستاد برنامه ریزی بحث محدودیت تامین منابع مالی برای ایجاد گلخانه نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما