plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۵۴۹۰
با حضور استاندار اصفهان

سومین جشنواره طلای سرخ دهق افتتاح شد

روستای تاریخی گردشگری دماب میزبان علاقه‌مندان جشنواره طلای سرخ
استاندار اصفهان اظهار داشت: رعایت الزامات و استانداردهای روز دنیا در بسته بندی محصولات کشاورزی یکی از مسائل مهمی است که با استفاده از فناوری های نوین و ایده های ناب جوانان می توان به آن دست یافت و زعفران این منطقه را به شهرت جهانی رساند.
سومین جشنواره طلای سرخ دهق افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی با حضور در جشنواره طلای سرخ دهق در روستای تاریخی گردشگری دماب، اظهار داشت: زعفران از جمله محصولات کم آب بر است که باید کشت آن توسعه یابد و از دانش استان خراسان در کاشت، داشت و برداشت این محصول در استان اصفهان، استفاده شود.

وی ادامه داد: نظام های استکباری در صدد القای نا امیدی در مردم شریف کشور است اما برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه برآن که شکر نعمات بی شمار خدادادی است، نشان می دهد حیات و تولید در رگ های کشاورزی جاری است و تیر دشمنان به سنگ خورده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: رعایت الزامات و استانداردهای روز دنیا در بسته بندی محصولات کشاورزی یکی از مسائل مهمی است که با استفاده از فناوری های نوین و ایده های ناب جوانان می توان به آن دست یافت و زعفران این منطقه را به شهرت جهانی رساند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است اما دیگر زمان کشت غرقابی  نیست و چاره ای جز تغییر رویکرد نداریم به همین دلیل باید به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنیم چراکه برای اعطای وام ۹ درصد در این خصوص نیز هیچ محدودیتی نداریم.

رضایی یادآور شد: در بهمن ماه گذشته متوسط ایجاد اشتغال در استان اصفهان از متوسط کشوری پایین تر بود اما امروز از متوسط کشوری هم بالاتراست و آینده روشنی را برای منطقه دهق پیش‌بینی می شود.

مجتبی راعی، فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد نیز در این مراسم همچنین با اشاره به سه روز برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره با اهداف انسجام و وحدت ملی در سطح شهرستان، رونق تولید در بخش کشاورزی و معرفی این محصول ارزشمند به مردم استان اصفهان برگزار شده است.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما