plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۵۴۶۴
پارلمان انگلیس موافقت کرد

طرح جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام تصویب شد

توافق بوریس جانسون و جرمی کوربین
به دنبال تلاش‌های بوریس جانسون، نمایندگان پارلمان انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کردند. حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین»سرانجام با طرح جدید بوریس جانسون نه در 31 اکتبر بلکه در 12 دسامبر(21 آذر) موافقت کرد
طرح جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام تصویب شد
به گزارش ایصال نیوز، شامگاه سه‌شنبه با رای موافق ۴۳۸ نماینده پارلمان مجلس عوام انگلیس در مقابل ۲۰ رای مخالف، برگزاری انتخابات سراسری پیش از کریسمس در 12 دسامبر(21آذر) مورد موافقت قرار گرفت. به گفته ناظران سیاسی انتظار می‌رود این انتخابات بعد از سال ۱۹۲۳ به یکی از پیچیده ترین انتخابات تاریخ انگلیس تبدیل شود. اگر مجلس اعیان لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام را تصویب کند، مجلس چهارشنبه آینده برای یک برنامه کوتاه مدت، پنج هفته منحل می شود.
پس از آن که بوریس جانسون نتوانست انگلیس را در ۳۱ اکتبر (نهم آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند، همانطور که وعده داده بود، چالش اصلی برگزیت را از صحنه خارج نخواهد کرد. هم‌زمان با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت بریتانیا برای خروج از این اتحادیه نخست وزیر بریتانیا در تلاش بود که انتخابات زودهنگام را در اواسط ماه دسامبر و پیش از تعطیلات کریسمس برگزار کند.
آخرین تلاش جانسون برای گرفتن رای پارلمان، روز دوشنبه، با عدم حضور حزب کارگر در رای‌گیری شکست خورد و او شامگاه سه‌شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان)، برای بار چهارم لایحه خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام را به پارلمان برد که این بار با حمایت حزب کارگر به تصویب رسید.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما