plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۵۴۶۳
روزهای سرنوشت ساز عراق

مقتدی صدر خواستار استعفای دولت عبدالمهدی شد

ورود مقتدی صدر به نجف اشرف برای شرکت در تظاهرات مردم
یک منبع مطلع از ورود سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر به شهر نجف اشرف و شرکت در تظاهرات اعتراضی مردم نجف خبر داد. نخست وزیر عراق به درخواست مقتدی صدر برای استعفای وی پاسخ داد.
مقتدی صدر خواستار استعفای دولت عبدالمهدی شد
مقتدی صدر که به تازگی از ایران به عراق بازگشته امروز برای شرکت در تظاهرات مردم عراق، وارد نجف اشرف شد. جنبش سائرون جریان وابسته به صدر اعلام کرد: مقتدی صدر بلافاصله پس از ورود به نجف، همراه با معترضان با در دست داشتن پرچم عراق در تظاهرات مردم در «میدان صدرین»شهر نجف اشرف  شرکت کرد.
 مقتدی صدر یکی از روحانیان شیعه و رهبر جریان صدر است که خواستار استعفای دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر شده است و ضمن حمایت از اعتراضات خیابانی، اقدامات دولت و پارلمان برای انجام اصلاحات را کافی ندانسته و همچنان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی با نظارت سازمان ملل است.
گفتنی است عادل عبدالمهدی نیز امروز سه شنبه در نامه ای خطاب به مقتدی صدر نوشت: «از من خواسته‌اید به پارلمان بروم و برگزاری انتخابات زودهنگام را تحت نظارت سازمان ملل متحد و کمیساریای جدید اعلام کنم. من از شما تشکر می‌کنم. این حق هر رهبر و هر شهروند است که آنچه را که به نظرش مصلحت و منفعت ملی است، از نخست وزیر بخواهد و چه بسا پیشنهاد شما یکی از راه‌های خروج از بحران کنونی باشد. اگر هدف از انتخابات، تغییر دولت است، راه بسیار کوتاه تری وجود دارد و آن این که جنابعالی با برادر "هادی العامری" برای تشکیل دولت جدید توافق کنید که در آن صورت نخست وزیر می‌تواند استعفا خود را اعلام کند.»
انتهای پیام/*
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما