کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش باران در اهواز و چهارمحال و بختیاری

موج تازۀ بارش‌های پاییزی مردم ایران را خوشحال کرد

بارش برف پاییزی در چالوس

ایرنا , 7 آبان 1398 ساعت 9:57

مرکز مدیریت راه‌های کشور از آغاز بارش برف در محور کرج-چالوس خبر داد. بارندگی شدید در اهواز موجب آبگرفتگی معابر، قطعی برق شهر شد.در اهواز 38 میلیمتر و در کوهرنگ بیش از 50 میلیمتر باران بارید.


به گزارش ایصال نیوز، همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود در اکثر مناطق کشور رگبار باران، و در برخی نقاط همراه با وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف ادامه دارد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور از وجود ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت جاده چالوس در محدوده آدران و ترافیک نیمه‌سنگین در مسیر شمال به جنوب برخی از مقاطع این محور خبر داد.
همچنین در آخرین گزارش از بارش برف در محدوده‌های سه راهی دیزین، پیچ سرهنگ و تونل کندوان خبر داده است. در این گزارش ترافیک در آزادراه تهران-کرج-قزوین حدفاصل گرمدره تا شهرک جهان نما ترافیک سنگین و حدفاصل پل کلاک تا گلشهر ترافیک نیمه سنگین اعلام شده است. ترافیک در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل مهرویلا تا پل فردیس هم سنگین است.
بر اثر بارش شدید باران در شامگاه دوشنبه در کرج زیر گذر میدان سپاه کرج دچار آب گرفتگی و توقف تردد خودروها شد که بلافاصله نیروهای خدمات شهر شهرداری کرج برای رفع مشکل این زیرگذر اقدام کردند.
از سوی دیگر بارش باران در اهواز طی دوشنبه شب، سبب قطع برق بخش‌هایی از کلان شهر اهواز شد. اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش شدید باران در عصر روز دوشنبه در اهواز را که در فاصله کوتاهی رخ داد، ۳۹.۷ میلیمتر اعلام کرد.
اداره کل هواشناسی خوزستان،اعلام کرد با توجه به تشکیل همرفت ناگهانی در جنوب غرب اهواز،بارش رگباری و رعد و برق همراه با تند بادِ ناگهانی، اهواز را در برگرفت. بارش شدید باران در عصر روز دوشنبه سبب آبگرفتگی معابر شهر اهواز، اختلال در آمد و شد خودروها و شهروندان و نیز قطعی برق در برخی نقاط این شهر شد. بارش باران و آبگرفتگی معابر باعث تعطیلی مدارس خرمشهر، آبادان و شادگان در روز دوشنبه شده بود.
همچنین معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم بارش‌های پاییزی تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تمرکز بارش‌ها در شهرستان لردگان است.
وی افزود نخستین بارش برف پاییزی روز یکشنبه در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ رخ داد و در سایر نقاط استان بارش باران شکل گرفته و تا روز چهارشنبه تداوم دارد. بارش باران در کوهرنگ بیش از 50 میلیمتر بوده است.
چهارمحال و بختیاری پس از یک دوره ۱۰ ساله خشکسالی، سال آبی ۹۸-۹۷ را با افزایش ۴۴ درصدی بارش‌ها پشت سر گذاشته است.
این استان سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 5457

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5457/موج-تازۀ-بارش-های-پاییزی-مردم-ایران-خوشحال

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir