plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۵۴۴۳

اعتراض به سبک لبنان؛ دیروز زنجیره انسانی امروز توقف خودروها

بی ثباتی لبنان هدف دشمنان این کشور
معترضان لبنانی در دوازدهمین روز تظاهرات خود با برپایی چادر و استقرار خودروهای خود در خیابانها، مسیرهای اصلی تردد به بیروت را بستند، لبنانی های معترض دیروز نیز با تشکیل زنجیره انسانی 170 کیلومتری اعتراض خود به فساد و وضعیت نابسامان اقتصادی را بیان کردند. تظاهرکنندگان لبنانی همچنان خواستار استعفای مقامات بلندپایه حکومت هستند.
اعتراض به سبک لبنان؛ دیروز زنجیره انسانی امروز توقف خودروها
معترضان لبنانی در دوازدهمین روز تظاهرات به روش خود یعنی بستن مسیرها و فلج کردن زندگی عادی مردم ادامه دادند و فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور در جلسه‌ای برای حل این موضوع تقسیم کار کردند. معترضان لبنانی که از 25 مهرماه در اعتراض به اوضاع اقتصادی به خیابان‌ها آمده‌اند، قصد پایان دادن این تظاهرات‌ها را ندارند.
معترضان بسیاری از مسیرهای اصلی و فرعی لبنان را بسته‌اند و زندگی عادی را در این کشور فلج کرده‌اند. آنها برای بستن مسیرها از روش‌های مختلفی مانند آتش زدن تایر، پارک کردن دهها خودرو، برپا کردن چادر و نشستن در مسیر و گذاشتن موانع استفاده می‌کنند.
امروز و در دوازدهمین روز تظاهرات معترضان با برپایی چادر و تحصن در پل «رینگ » بیروت، تقاطع «الشیفرولیه و جل الدیب» در شمال بیروت و اتوبان ساحلی که شمال و جنوب بیروت را به هم مرتبط می‌کند، این مسیرها را بستند. در شمال لبنان نیز معترضان مسیرهای میان طرابلس و عکار را مسدود کردند و پس از قطع مسیر «ظهر البیدر و زحله» تحرکات در بقاع را مختل کردند.
شبکه «المیادین» اعلام کرد، تظاهرات‌کنندگان وارد شهرداری طرابلس شده‌اند و کارمندان را مجبور به بستن این اداره کرده‌اند. در جنوب لبنان هم معترضان مسیر «کفرمان» را برای مدتی بستند و پس از مدتی این مسیر باز شد. معترضان همچنان مسیرهای اصلی را مسدود می‌کنند بانک‌های لبنان هشت روز است که به حالت تعطیل درآمده و بسیاری از مدارس و دانشگله‌ها نیز در این کشور تعطیل شده است.
«الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان اعلام کرد، ارتش در صحنه حضور دارد اما با معترضان برخوردی نخواهد داشت.
روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی اعلام کرد، فرماندهی ارتش لبنان جلسه‌ای با حضور «ژوزف عون» فرمانده ارتش و تمام فرماندهان نظامی و امنیتی تشکیل داده و حاضران اوضاع کنونی را در سایه ادامه تظاهرات و بستن مسیرها به ویژه مسیرهای بین‌المللی در لبنان مورد بررسی قرار دادند. در این جلسه قرار بر اجرایی طرحی نظامی-امنیتی برای بازگشایی مسیرهای اصلی شده، طرحی که قرار بود دیروز (یکشنبه) وارد فاز اجرایی شود اما 24 ساعت به تأخیر افتاد. حاضران در جلسه مذکور مأموریتها و مناطق را تقسیم کرده‌اند تا بدون برخورد با معترضان، مسیرهای اصلی را باز کنند و زندگی را به روند طبیعی بازگردانند.
گفتنی است، 
لبنانی های معترض دیروز نیز با تشکیل زنجیره انسانی 170 کیلومتری اعتراض خود به فساد و وضعیت نابسامان اقتصادی را بیان کردند. تظاهرکنندگان لبنانی همچنان خواستار استعفای مقامات بلندپایه حکومت هستند.
انتهای پیام/*
۶
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما