plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۵۴۱۶
با صدور بیانیه شدیداللحن

مقتدی صدر خواستار استعفای نخست وزیر و مقامات عراقی شد

بی اعتنایی مردم به مقررات منع رفت و آمد
مقتدی صدر رهبر جریان سائرون عراق، عصر روز شنبه با صدور اطلاعیه ای شدیداللحن خواستار استعفای نخست وزیر عراق شد. همزمان با صدور این بیانیه، طرفداران مقتدی صدر(سائرون) شامگاه دیشب برای حمایت از مردم کربلا و شکستن مقررات منع رفت و آمد، به خیابانهای کربلا آمدند.
مقتدی صدر خواستار استعفای نخست وزیر و مقامات عراقی شد
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که بغداد و دیگر شهرهای عراق پس از جمعه خونین، آماده می شد تا روز شنبۀ آرامی را سپری کند،به نظر می رسد از ظهر روز شنبه تحرکات سیاسی پی در پی، عراق را به سوی بحرانی جدی سوق می دهد.
لغو جلسه مجلس عراق به دلیل به حاضر نشدن اکثر نمایندگان، جلسه فوق العاده نخست وزیر با فرماندهان امنیتی و انتظامی عراق، تعرض به کنسولگری ایران در کربلا، دعوت به اعتصاب سراسری از روز یکشنبه و کشته شدن 6 نفر در ناآرامی های دیروز و 40 نفر در روز جمعه بخشی از رویدادهایی است که خبرگزاری های عراق به آن پرداخته اند.
در تازه ترین رویداد به گزارش سومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان سائرون عراق عصر روز شنبه با صدور اطلاعیه ای شدیداللحن بطور ضمنی خواستار استعفای نخست وزیر و مقامات دارای مسئولیت در عراق شد.
در بخشی از بیانیه مقتدی صدر که دفتر وی آنرا منتشر کرده است آمده است:
«اگر از نظر بعضی افراد، تظاهرات، اعتصابات و تحصن ها راه حل برون رفت از بحران نیست، آیا ماندن و تکیه بر حکومت راه حل است، آن هم حکومتی که نه باری از دوش مردم عراق برداشت، نه مردم را از شر فاسدان رهایی بخشید و نه زندگی شرافتمندانه ای برای عراقی ها فراهم ساخت. در بقای دولتی که فساد حاکمان قبل از خود را نمی تواند اصلاح کند هیچ خیری نیست...بس است! قبل از اینکه شما را برکنار کنند خودتان استعفا دهید. به اصلاح امور بپردازید قبل از اینکه از قدرت محو شوید.»
به گزارش سومریه نیوز همزمان با صدور این بیانیه، طرفداران مقتدی صدر(سائرون) شامگاه امشب برای حمایت از مردم کربلا و شکستن مقررات منع رفت و آمد، در خیابانهای شهر کربلا مستقر شدند.
نمایندگان جنبش سائرون در مجلس عراق نیز شب گذشته در یک نشست خبری، اعلام کردند تا زمان تحقق خواسته های مردم در محل پارلمان عراق دست به تحصن نامحدود خواهند زد.
انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما