plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۵۴۱۱

باران های سیل آسا در ژاپن جان بیش از 10 نفر را گرفت

باران های سیل آسای دو روز اخیر در ژاپن 10 کشته و سه مفقود یرجای گذاشت. این بارشهای سنگین باعث طغیان رودخانه ها و وارد آمدن خسارات زیادی به زیرساخت ها، جاده ها و ساختمانهای شهری و روستایی شد.
باران های سیل آسا در ژاپن جان بیش از 10 نفر را گرفت
به گزارش ایصال نیوز، در پی بارش شدید باران و سیل و رانش زمین در دو روز اخیر در ژاپن، دستکم ده تن جان خود را از دست داده و صدها تن نیز از خانه هایشان تخلیه شده اند.
به گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، این بارش و سیل از دیروز آغاز شده که منجر به جان باختتن 9 نفر در منطقه «چیبا» در شرق توکیو و همچنین یک تن در فوکوشیما در شمال پایتخت این کشور شده است. براساس این گزارش، 15 رودخانه در چیبا لبریز شده، 1800 نفر از خانه هایشان تخلیه و 1200 دانش آموز نیز در مدارس محبوس شده اند.
پروازها در فرودگاه بین المللی ناریتا و همچنین سفرهای قطار و اتوبوس نیز در منطقه اداری چیبا لغو شده و حدود 3 هزار مسافر مجبور شده اند شب را در ترمینال بگذرانند. سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرده که میزان بارش در شهر «ایچی هارا» طی 12 ساعت 280 میلیمتر و در شهرهای «ساکورا» و «کاموگاوا» در نزدیکی توکیو نیز 240 میلیمتر در متر مربع بوده است.
گفتنی است، طوفان هاگیبس که یکی از بدترین طوفانها در تاریخ ژاپن بود جمعه دوهفته نیز باعث رانش زمین و خسارات فراوانی شد. طوفان هاگیبس نیز 88 کشته و 7 مفقود برجای گذاشت.
انتهای پیام/* 
 
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما