plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۵۳۷۸

سیل و طوفان جنوب فرانسه را در نوردید

طوفان، بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها روز چهارشنبه در جنوب فرانسه دست‌کم ۳ کشته برجای گذاشت و خسارات بسیاری به ساکنان محلی وارد کرد.
سیل و طوفان جنوب فرانسه را در نوردید
به گزارش ایصال نیوز، در بارندگی ها و طوفان دو روز اخیر در فرانسه خسارات زیادی بر جای گذاشت. به گزارش یورو نیوز، شدت طوفان در جنوب‌غرب فرانسه در مناطق نزدیک به مرز اسپانیا بیش از دیگر مکان‌ها بود. این حادثه تاکنون علاوه بر 3 کشته، دست‌کم ۱ ناپدید نیز برجای گذاشت. سقف برخی از خانه‌ها و مراکز عمومی فرو ریخت و یک زن که در سیلاب گیر افتاده بود سرانجام در حالت بیهوشی در تاکستانی پیدا و با هلی‌کوپتر به بیمارستان شهر مونپلیه منتقل شد.
سیل خودروهای بسیاری را با خود برد، بلوک‌های سیمانیِ نصب شده در جاده‌ها را جابجا کرد و خسارات سنگینی به راه‌های ارتباطی جنوب فرانسه وارد آورد.
طوفان و بارش شدید باران در روز پنج‌شنبه نیز ادامه داشت و به همین دلیل هشدارها در فرانسه در سطح نارنجی باقی ماند؛ با این حال روز پنج‌شنبه از قدرت این طوفان کمی کاسته شد. حدود ۲ هزار آتش‌نشان و امدادگر به این مناطق فرستاده شدند.
امدادگران توانستند ۱۱۳ نفر را که در سیل و طوفان گیر کرده بودند، نجات دهند. نزدیک به هزار نفر نیز از مناطق پرخطر تخلیه شدند. میزان بارش باران در برخی نقاط فرانسه از جمله در شهر بزیه پس از ۶ ساعت بارندگی به ۱۹۸ میلی‌متر رسید و پیش‌بینی می‌شود که در شهر شهرستان «هرو» در جنوب‌غرب فرانسه، میزان بارش باران طی ۲۴ ساعت به ۲۴۰ میلی‌متر برسد که رکوردی در ۵۰ سال اخیر محسوب می‌شود.
گزارش ها حاکیست جاده‌ها و خیابان‌های این منطقه به شدت آسیب دیده و از گل و لای پوشیده شده‌اند و به همین دلیل فعالیت حمل و نقل ریلی بین دو شهر تولوز و مونتپلیه به دلیل آب گرفتگی راه‌ها در روز پنج‌شنبه متوقف شد.
طوفان بخش‌هایی از شمال ایتالیا و اسپانیا را نیز درنوردید و منجر به مرگ دست‌کم ۲ نفر در ایتالیا و ۱ نفر در اسپانیا شد. در منطقۀ کاتالونیا در شمال اسپانیا نیز دست‌کم ۵ نفر نیز ناپدید شدند.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما