plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۵۳۷۷
محمدی گلپایگانی در همایش یاوران وقف:

هدف پهلوی از بخشیدن اراضی وقفی از بین بردن منابع مالی سخنرانی‌های مذهبی بود

راهپیمایی میلیونی اربعین؛ اجتماع بی سابقۀ تاریخی
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: هدف اصلی رژیم فاسد پهلوی از بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان از بین بردن منابع مالی سخنرانی‌های مذهبی، روضه خوانی، عزاداری و امور عام المنفعه بود که با روی کار آمدن انقلاب اسلامی تمامی این نقشه‌های نقش بر آب شد.
هدف پهلوی از بخشیدن اراضی وقفی از بین بردن منابع مالی سخنرانی‌های مذهبی بود
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف در آستان شیخ صدوق اظهار داشت: رضا شاه ملعون و پسرش فاسدش محمد رضا با بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان بسیاری از موقوفات را از بین بردند.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان متدین پس از انقلاب به صورت داوطلبانه موقوفات را دوباره به حالت وقفیت درآوردند، عنوان کرد: درآمد حاصل از وقف باید در موضوعاتی مانند تبلیغ دین و نیات شخص وقف کننده خرج شود.

گلپایگانی افزود: هدف اصلی رژیم فاسد پهلوی از بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان از بین بردن منابع مالی سخنرانی‌های مذهبی، روضه خوانی، عزاداری و امور عام المنفعه بود که با روی کار آمدن انقلاب اسلامی تمامی این نقشه‌های نقش بر آب شد.

وی یادآور شد: رضا شاه ملعون پس از سفر به کشور ترکیه و دیدار با آتاترک دستور کشف حجاب را داد که در اثر آن چند هزار نفر کشته شدند و همچنین هر گونه روضه خوانی، تعزیه، عزداری برای سیدالشهدا(ع) را نیز ممنوع کرد ولی با تمام این اقدامات هرگز نتوانست مردم مسلمان ایران را با افکار منفی خود همراه کند.

گلپایگانی در ادامه به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: پدیده راهپیمایی اربعین یک اجتماع عظیم و میلیونی در یک بازده زمانی محدود است که در تاریخ بشریت سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای حکومت سعودی امسال ۲ میلیون نفر در مراسم حج شرکت کرده‌اند: مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع) امسال شمار زائران سیدالشهدا(ع) را ۱۸ میلیون نفر اعلام کردند که در تاریخ بی سابقه است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به پیچیده شدن نام اباعبدالله(ع) در میان جهانیان اشاره کرد و افزود: عاشقان امام حسین(ع) امسال از ۸۰ کشور دنیا با انواع زبان‌ها، ملیت‌ها و نژادها در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند.

گلپایگانی ادامه داد: عاشقان اباعبدالله(ع) با تمام تبلیغات منفی که دشمنان اسلام به راه انداخته‌اند با حضور پر شور در مراسم پیاده روی اربعین زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را مهیا می کنند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند موکب‌ها به زائران اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: عاشقان امام حسین(ع) با ماساژ دادن پای زائران، قرار دادن تلفن‌های همراه خود در اختیار زائران و استقبال و پذیرایی مناسب از زوار سیدالشهدا(ع) صحنه‌های زیبای را خلق کردند که در دنیا بی نظیر است.

همایش یاوران وقف امروز پنجشنبه در آستانه آغاز دهه وقف با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از علماء، روحانیون و ائمه جماعات شهر تهران در آستان شیخ صدوق در شهرری برگزار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما