plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۵۳۶۳
در اوج اعتراضات مردم لبنان

میشل عون امروز با مردم سخن خواهد گفت

تلاش برای توافق با معترضان
نمایندگان تظاهرکنندگان امروز پنجشنبه نیز با دعوت به اعتصاب سراسری و تحصن خواستار حضور گسترده تر در تجمعات اعتراضی در میدان های اصلی بیروت و دیگر شهرهای لبنان شدند.
میشل عون امروز با مردم سخن خواهد گفت
به گزارش ایصال نیوز، تظاهرات و تجمعات اعتراضی اقشار مختلف مردم لبنان امروز در حالی وارد هشتمین روز خود می شود که معترضان، علیرغم اعلام تصمیمات اصلاحی اخیر سعد الحریری، نخست وزیر این کشور که جهت حل بحران اقتصادی اتخاذ شده، همچنان خواستار استعفا و برکناری همه ارکان حکومت، بهبود معیشت زندگی و بازپس گیری دارایی ها و ثروتهایی که به شکل غیر قانونی به مقامات و سیاسیون تعلق گرفته هستند.
بر اساس گزارش النشره لبنان، مدارس، دانشگاه ها، بانکها و بسیاری از ادارات دولتی دیگر در این کشور تعطیل است. شب گذشته نیز معترضان در شهر‌های بیروت، طرابلس، نبطیه،صور و صیدا در اعتراض به تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی دولت الحریری، با در دست داشتن پرچم لبنان شعار‌هایی علیه فساد حکومتی و لزوم استعفای همه اجزای حکومت سر دادند.
تاکنون چهار تن از وزرای حزب سمیر جعجع از دولت لبنان استعفا کرده اند و احتمالا امروز تعدادی از وزیران وابسته به حزب ولیدجمبلاط نیز از دولت کناره گیری کنند. 
از سوی دیگر خبرگزاری المنار اعلام کرد در هشتمین روز اعتراضات گسترده مردم لبنان، ظهر امروز پنج شنبه میشل عون رئیس جمهور لبنان از طریق تلویزیون با لبنانی ها سخن خواهد گفت.
ارتش لبنان نیز بار دیگر با صدور بیانیه ای از تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبات معیشتی مردم حمایت کرد و اعلام کرد با حفظ امنیت همچنان در کنار مردم می ایستد.
به گزارش النشره رهبران مذهبی مسیحی لبنان نیز دیروز رسما از خواسته های مردم لبنان حمایت کردند و خواستار عدم به کارگیری خشونت علیه مردم و پاسخ عملی دولت به خواسته های مردم شدند. دارالفتوای مسلمین لبنان و بسیاری از علما لبنانی نیز با صدور بیانیه از تظاهرات مردم حمایت کردند.
در آخرین تحولات مربوط به لبنان، وزارت امور خارجه آمریکا با حمایت از خواست مردم خواستار اقدامات فوری حکومت لبنان برای بهبود اوضاع معیشتی لبنان شد.
نمایندگان تظاهرکنندگان امروز پنجشنبه نیز با دعوت به اعتصاب سراسری و تحصن خواستار حضور گسترده تر در تجمعات اعتراضی در میدان های اصلی بیروت و دیگر شهرهای لبنان شدند.
انتهای پیام/*       
۲
مرجع : النشره لبنان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما