plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد مطلب : ۵۳۶۰
مسابقات جهانی ووشو

قهرمانی ووشو جهان با 8 طلا به نام ایران رقم خورد

بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشو
تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۸ مدال طلا در ۸ وزن و ثبت شاهکاری بزرگ به مقام قهرمانی مسابقات جهانی در بخش ساندا به میزبانی چین دست یافت.
قهرمانی ووشو جهان با 8 طلا به نام ایران رقم خورد
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که در دوره قبلی مسابقات جهانی ووشو، ایران برای اولین بار در بخش ساندا از چین پیشی گرفت و عنوان قهرمانی جهان را به نام خود زد، در این دوره چینی‌ها هر طور بود می‌خواستند در کشور خودشان، قهرمانی را پس بگیرند. در روزهای اخیر نه تنها تلاش چینی‌ها، بلکه همه کشورهای جهان برای شکست دادن ووشوکاران ایرانی در بخش ساندا بی‌نتیجه بود چون حتی یک باخت هم در کارنامه ایرانی‌ها ثبت نشد.
ابتدا نوبت زنان ووشوکار ایرانی بودند که با ترکیب ۳ نفره شهربانو منصوریان، الهه منصوریان و مریم هاشمی به شانگهای پای گذاشته بودند. این ۳ زن جنگجوی ایرانی با شکست دادن همه رقبای خود ۳ طلای ناب را به ارمغان آوردند.
دیروز هم نوبت به مردان ووشوکار رسید که با هدایت حسین اوجاقی یکی پس از دیگری رقبای خود را شکست دادند و به فینال رسیدند. صبح امروز در ۵ فینالی که در ۵ وزن با حضور ووشوکاران ایرانی برگزار شد، شاگردان حسین اوجاقی حریفان خود را به زانو درآوردند تا یک رکورد بی نظیر را ثبت کنند.
عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی‌مقام و علی خورشیدی ۵ سانداکار ایرانی بودند که ۵ طلای ناب دیگر را هم به کارنامه افتخارات ایرانی در شانگهای اضافه کردند.
در این میان محسن محمدسیفی مثل شهربانو منصوریان و مریم هاشمی به رکورد ۵ طلای جهانی رسید تا از این حیث هم به رکورد جالب توجهی دست پیدا کند.
در پایان این رقابت‌ها، تیم ایران در بخش‌ساندا (زنان و مردان) با کسب هشت مدال طلا و ثبت موفقیتی چشمگیر برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می‌شود را در خانه‌اش شکست داد.
چین با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان دومی دست یافت و ویتنام با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز سوم شد.
دفاع ایران از عنوان قهرمانی، کسب ۸ مدال طلا از ۸ فرصت و از پیش روی برداشتن چین؛ بر ارزش‌های قهرمانی تیم ایران اضافه کرد؛ اتفاقی که شاید چینی‌ها تا چند سال قبل فکرش را هم نمی‌کردند، اما حالا ایران را جلوتر از خودشان می بینند.
البته در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو نیز تیم ملی ووشوی ایران با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.
این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال آوری در مجموع ۲ بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود. چین با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز در مجموع ۲ بخش تالو و ساندا اول شد و هنگ کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافت. رسیدن محمدعلی مجیری به مدال طلا در سن ۱۸ سالگی، ۲ نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی نیز نشان از عملکرد موفق تالوکاران ایران دارد.
اسامی مدال آوران ایران بدین شرح است: طلا: محمدعلی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی
نقره: هانیه رجبی (۲ نقره)
برنز: زهرا کیانی
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما