plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۵۳۵۴
در راستای اجرای ماده ۲۳ "قانون جامع حمایت از حقوق معلولان"

امضای تفاهم نامه‌ی استفاده از وکیل معاضدتی برای مددجویان سازمان بهزیستی

۲۶ هزار فرزند بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی
در راستای اجرای ماده ۲۳ "قانون جامع حمایت از حقوق معلولان" تفاهم نامه ای بین "سازمان بهزیستی کشور و کانون وکلای دادگستری مرکز"، مبنی بر استفاده معلولان از خدمات وکیل معاضدتی، صبح امروز در محل کانون وکلای دادگستری مرکز امضا شد.
امضای تفاهم نامه‌ی استفاده از وکیل معاضدتی برای مددجویان سازمان بهزیستی
به گزارش ایصال نیوز از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی، در این مراسم که با حضور "دکتر وحید قبادی دانا" رییس سازمان بهزیستی کشور و "دکتر عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز" برگزارشد، رییس سازمان بهزیستی کشور به فعالیت ها و اولویت های سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و همکاری و تعامل با مجموعه خیرین در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و غیره یکی از اولویت های مهم این دوره از فعالیت های سازمان است که بصورت محسوس به آن پرداخته می شود.

دکتر وحید قبادی دانا افزود: نگاه ما به جامعه فرهیخته و علمی این است که همواره نیت این عزیزان چه پزشکان در حوزه درمان و چه وکلای خیر در حوزه وکالت مسائل انسانی و اسلامی است.

وی بیان داشت: بهزیستی بعنوان یک نهاد سلامت اجتماعی تسهیل گراست تا خیر جمعی گسترش یابد و فرهنگ خیرخواهی در نسل جامعه ترویج  پیدا  کند.

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور: امروزه برای توانمند سازی جامعه هدف  نه تنها بهزیستی بلکه سایر دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد تلاش می کنند.

پرداخت کامل شهریه ۳۲هزار و۵۰۰ دانشجوی مددجو

قبادی دانا، به پرداخت شهریه کامل ۳۲ هزارو ۵۰۰ دانشجوی مددجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد برای افراد تحت پوشش این سازمان ۲۰ درصد تخفیف می  دهد که  ۸۰ درصد آن نیز از سوی سازمان پرداخت  می شود.

وی همچنین گفت: علاوه بر تحصیل، درجهت اشتغال و تامین مسکن افراد تحت پوشش نیز اقدامات خوبی از سوی این سازمان انجام شده است. 

قبادی دانا به فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات و فعالیت های ما همواره بر اساس آنچه که درقانون و برنامه ششم توسعه برای بهزیستی درخصوص حمایت از کودکان، زنان و اقشار در معرض آسیب پذیر تاکید شده صورت میگیرد.

یک میلیون و ۵۰ خانوار مستمری می گیرند

رییس سازمان بهزیستی، در ادامه  افراد تحت پوشش این سازمان را ۶میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد معلول از این سازمان خدمات میگیرند و یک میلیون و ۵۰ خانوار نیز مستمری دریافت می کنند.

وی با  تاکید بر تسریع، تسهیل و گسترش خدمات بهزیستی بیان داشت: در حوزه معاضدت قضایی و همکاری وکلای خیر نیز به طور قطع همکاریهایی در قالب تشکلهای خیرین و سازمان های مردم نهاد در حال انجام است که بخشی از این وکلا در کانون وکلای دادگستری سازماندهی شده اند.

به اعتقاد رییس سازمان بهزیستی کشور، به طور قطع  کانون وکلای دادگستری از یک قدمت ویژه برخورداراست که این می تواند بعنوان یک امتیاز محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: ما دست نیاز خود را  به سوی همه مردم و دستگاه ها دراز می کنیم تا در راستای ماموریت و سلامت اجتماعی خود، شرایط بهتری برای جامعه هدف  فراهم کنیم .

ارایه خدمات  به ۴۷ هزار معلول درهزار مرکز شبانه روزی

 قبادی دانا، به  تعداد مراکز شبانه روزی این سازمان اشاره  کرد  و گفت:  در حال  حاضر ۴۷ هزار معلول، در هزار مرکز شبانه  روزی در سطح  کشور  نگهداری می شوند .همچنین هزار و ۶۰۰مرکز  توانبخشی روزانه نیز در  کشوربه  افراد تحت  پوشش خدمات ارایه  می  دهند.

قبادی دانا ،خاطر  نشان ساخت: مطلوب  ما این است  که افراد تحت پوشش در  بستر جامعه و درون خانواده حضور داشته باشند اما برخی  که امکان  نگهداری  در  خانه  برای آنها وجود ندارد در مراکز ما نگهداری می شوند.

۲۶هزار فرزند بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور، تعداد فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست این سازمان را  ۲۶ هزار نفر اعلام کرد که ۱۶ هزار نفر از این تعداد در خانواده های جایگرین و مابقی در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری این سازمان با کانون  وکلای  دادگستری  که از سال  ۱۳۱۵ دربحث معاضدت فعالیت  دارد در سطح کشور  گسترش یابد تا  با حضور وکلای قضایی وحقوقی شرایطی فراهم ، تسهیل و تسریع شود تا  افراد معلولی که در شرایط سخت هستند  بتوانند به  حقوق خود برسند.  

سازمان بهزیستی همانند یک نهاد حقوق بشر است

"دکتر عیسی امینی" رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیزدراین مراسم به نقش سازمان بهزیستی اشاره کرد وگفت: به طورقطع سازمان بهزیستی که برای به زیستن ورفع تبعیض تلاش می کند، نقش یک نهاد حقوق بشر را دارد که وظیفه اش را به درستی انجام می دهد.

وی افزود: ما نیز بعنوان کانون وکلا موظف هستیم ازهزاران پرونده افراد بی بضاعت بصورت رایگان دفاع کنیم .

به گفته امینی، درسال گذشته سعی کردیم تا پرونده های معاضدتی رابرای سازمانهای حمایتی گسترش دهیم.

وی بازپروری و ترک اعتیاد را ازجمله اقدامات موثر بهزیستی دانست و بیان داشت :به طورقطع توسعه پایدارهمین است که به دانش شخص فرصت وقدرت دهیم تا دانشجو شود ، به فرد امکانات دهیم تا از اعتیاد خارج شود و به فرد فرصت  دهیم تا ازجرم خارج شود.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما