plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۵۳۵۰

رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در راه استعفا

روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز گزارش داد چین در صدد است طی ماه های آینده برای پایان دادن به ناآرامی و بحران در هنگ کنگ خانم «کری لام» را وادار به استعفا کرده و فرد دیگری را به عنوان رییس اجرایی جدید هنگ‌کنگ منصوب کند.
رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در راه استعفا
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه فایننشیال تایمز بامداد چهارشنبه گزارش داد که دولت چین قصد دارد، «کری لام» را از ریاست اجرایی هنگ کنگ کنار گذاشته و فرد جدیدی را جایگزین او کند.
این اقدام احتمالی پکن در پی اعتراضات و نا آرامی های 5 ماه گذشته مردم هنگ کنگ در حالی است که دولت چین به‌رغم اعتراضات گسترده مردم، به حمایت بی قید و شرط خود از خانم کری لام به‌عنوان رئیس اجرایی هنگ کنگ ادامه می دهد و مقابله با آشوب ها و نا آرامی ها را با شدت در دستور کار دارد.
براساس این گزارش، با این حال دولت چین در نظر دارد، در صورتی که نا آرامی ها کنترل و متوقف گردد و این طرح نیز به تصویب شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین برسد، خانم «کری لام» را تا مارس سال ۲۰۲۰ ترغیب به استعفا کند.
گفته می شود احتمالا دو گزینه اصلی جانشینی کری لام، «نورمان چان» رئیس پیشین اداره مالی و «هانری تانگ» وزیر مالی فعلی هنگ کنگ شانس بیشتری خواهند داشت.
گفتنی است، هنگ کنگ، در پنج ماه گذشته در مخالفت با «لایحه استرداد» مجرمان هنگ کنگ به چین درگیر تظاهرات و اعتراضات گسترده ای بوده که توسط پلیس ضدشورش تا حدود زیادی سرکوب و مهار شده است. دولت چین، گسترش اعتراضات و درگیری های هنگ کنگ، پس از ابطال لایحه استرداد را ناشی از تحریک غرب و به ویژه انگلیس می داند. 
انتهای پیام/*
۵
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما