plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۵۲۶۷

طولانی‌ترین پرواز جهان با 50 مسافر، با موفقیت به زمین نشست

بیش از 16 هزار کیلومتر پرواز در 20 ساعت و بدون توقف
طولانی‌ترین پرواز جهان با 50 مسافر، به مدت 20 ساعت و بدون توقف با سلامتی و موفقیت، صبح امروز یکشنبه در فرودگاه سیدنی استرالیا به زمین نشست. تاکنون هیچ هواپیمای مسافربری تجاری این مسافت طولانی را بدون توقف طی نکرده بود.
طولانی‌ترین پرواز جهان با 50 مسافر، با موفقیت به زمین نشست
به گزارش ایصال نیوز، هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینز شرکت هوایی «کآنتاس» استرالیا شامگاه جمعه ساعت 21/27 دقیقه به وقت محلی از فرودگاه «جان اف کندی»نیویورک با 50 مسافر به پرواز درآمد و طی حدود بیست ساعت پرواز ممتد و بدون توقف، در ساعت 7/42 صبح یکشنبه به وقت استرالیا در فرودگاه «سیدنی» به زمین نشست. 
در این پرواز 20 ساعته، این هواپیما حدود 16 هزار و 200 کلیومتر را بدون توقف و بدون هیچ مشکلی پیمود.
به گزارش رویترز، «آلن جویس»مدیر اجرائی شرکت خطوط هوایی استرالیا که خود در این پرواز حضور داشت گفت: این یک لحظه تاریخی مهمی برای شرکت کانتاس و همه شرکت های هواپیمایی جهان است.
 این پرواز آزمایشی برای سنجش عملی و بررسی تاثیرات پروازهای بالای 12 ساعت بر روی بدن مسافران و خدمه هواپیما و ارزیابی قدرت تحمل انسان در پروازهای طولانی مدت صورت گرفت. برای تضمین این که پرواز شماره ۷۸۷۹ هواپیمایی کانتاس استرالیا با موفقیت به مقصد می رسد، تمهیدات ویژه ای از جمله همراه داشتن سوخت کافی و حذف بار مسافر در نظر گرفته شده بود. همچنین تیمی از پژوهشگران، وضعیت سلامتی و الگوی خواب و میزان مصرف انرژی مسافران و خدمه و خلبانان را در جریان این پرواز ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه ای تحت نظر گرفتند.
شرکت هواپیمایی استرالیا براساس برنامه ریزی های انجام شده، در نظر دارد پرواز آزمایشی بعدی را از لندن به سیدنی تا پایان امسال انجام دهد و پیش بینی می شود پروازهای اصلی از سال 2022 به بعد امکان پذیر باشد.
شرکت های هواپیمایی با توجه به افزایش تقاضای سفرهای هوایی و توقع بهبود ایمنی و خدمات حین پرواز، همچنان در پی توسعه و پیشرفت برای مسافرت های هوایی طویل المدّت هستند.
به گزارش اسکای نیوز، آژانش بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرده است که آمار امسال مسافران هواپیمایی جهان به 4/6 میلیارد برسد و در سال 2037 نیز به 8/2 میلیارد مسافر خواهد رسید. 
انتهای پیام/*  
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما