plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۵۲۱۶

معترضان لبنانی ساختمان نخست وزیری را به محاصره در آورده اند

فریاد اعتراض مردم علیه وضعیت نامطلوب اقتصادی لبنان
تظاهرکنندگان و معترضان لبنانی در اعتراض به اوضاع نامطلوب اقتصادی، در اطراف ساختمان نخست وزیری لبنان تجمع کرده اند و خواستار استعفای تمامی ارکان حکومت لبنان و پایان دادن به سیاسی کاری های حزبی شدند. معترضان خواستار روی کارآمدن حکومت متخصصان و افراد کارآمد غیر حزبی برای اداره مطلوب لبنان هستند.
معترضان لبنانی ساختمان نخست وزیری را به محاصره در آورده اند
به گزارش ایصال نیوز، عصر امروز جمعه در ادامه تظاهرات شب گذشته، تجمع کم سابقه ای در اطراف ساختمان نخست وزیری لبنان شکل گرفته که هرلحظه بر تعداد معترضان و تجمع کنندگان افزوده می شود. بر اساس تصاویر و گزارشهای منتشر شده، تظاهر کنندگان و معترضان لبنانی در اعتراض به فساد و اوضاع نامطلوب اقتصادی فعلی لبنان، تجمع کرده اند و یکصدا، خواستار استعفای تمامی ارکان حکومت لبنان و پایان دادن به سیاسی کاری های حزبی هستند.
به گزارش «النشره» لبنان، معترضان خواستار روی کارآمدن حکومت متخصصان و افراد کارآمدِ غیر حزبی برای اداره مطلوب لبنان هستند.
دولت لبنان با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب لبنان، روز پنج شنبه با طرح اخذ مالیات از مکالمات واتساپ و دیگر پیام رسان های اجتماعی موافقت کرد و آن را طرحی در راستای افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. این اقدام، اغتشاشات و اعتراضات زیادی را شب گذشته در مناطق مختلف لبنان به دنبال داشت که در یک عقب نشینی سریع، دولت لغو رسمی این مصوبه را تنها پس از چند ساعت اعلام کرد، اما اعتراض ها با شدت بیشتر ادامه یافت.
همزمان با تداوم اعتراضات لبنانی ها برای دومین روز متوالی، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان گفت: اختصاص مالیات های جدید برای عوام مردم، قبل از اختصاص مالیات های بیشتر برای ثروتمندان، غیر قابل قبول است.
وی تاکید کرد: این اعتراضات به دنبال انباشت بحران های گذشته به وجود آمده است و کاملا قابل پیش بینی بود و اگر به درستی درک نشود در آینده باید منتطر اتفاقات بزرگتری باشیم.
وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: دو گزینه متفاوت داریم: شکست بزرگ و یا موفقیت بزرگ، البته گزینه سومی هم هست که درگیری و به آشوب کشیدن خیابان هاست که منجر به فتنه و نا امنی می شود و باید از ستون پنجم دشمن در میان این آشوب ها بر حذر بود.
برخی منابع لبنانی اعلام کردند: سعد حریری نخست وزیر لبنان امشب سخنرانی مهمی ایراد خواهد کرد و احتمالا در این سخنرانی استعفایش را اعلام خواهد کرد و این با وجود رایزنی های جاری برای بازداشتن وی از این تصمیم است.
همچنین خبرگزاری العالم و اکثر رسانه های لبنانی از اعلام همبستگی برخی احزاب لبنانی به همراه حامیانشان با تظاهرات مردم لبنان خبر می دهند که همین امر حاوی این پیام است که همه لبنانی ها از وضعیت اقتصادی موجود در لبنان رضایت ندارند. به رغم اینکه دولت لبنان اعلام کرده است که تصمیمات مالیاتی را لغو کرده است اما شهروندان لبنانی برای دومین روز متوالی به خیابان ها آمده اند و در اطراف کاخ ریاست جمهوری در بعبدا در بیروت تجمع کرده اند.
امتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : النشره لبنان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما