کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین: مواضع روسیه و امارات در مسائل جهانی و منطقه‌ای هماهنگ است

العالم , 23 مهر 1398 ساعت 22:18

رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات با مقامات ابوظبی، بر هماهنگی مواضع روسیه و امارات متحده عربی در مسائل مهم در دستورکار بین‌المللی و منطقه‌ای، بویژه درباره سوریه، لیبی، یمن و اوضاع در خلیج فارس، تأکید کرد.


به گزارش ایصال نیوز، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در مذاکرات روسیه-امارات در ابوظبی، تاکید کرد که فدراسیون روسیه و امارات متحده عربی در مسائل مهم در دستور کار بین المللی، و به‌خصوص در مسائل مربوط به سوریه، لیبی، یمن و اوضاع در خلیج فارس، مواضع هماهنگی با یکدیگر دارند.
پوتین افزود: «روابط روسیه و امارت متحده عربی با موفقیت در حال توسعه بوده و در جوی دوستانه و سازنده پیش می رود. روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تجاری-اقتصادی و انسانی-فرهنگی در حال گسترش است و از لحاظ سیاسی نیز در رابطه با مسائل مهم در دستورکار بین المللی و منطقه‌ای و قبل از هر چیز در رابطه با مسائل سوریه، لیبی، یمن و اوضاع در خلیج فارس کاملاً هماهنگ است.»
رئیس جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد: «گفت‌وگوهای سیاسی بین روسیه و امارات بطور مرتب و بسیار پرمحتوا بوده و دو کشور از توسعه همکاری‌های مشترک در عرصه انرژی و اتم صلح آمیز حمایت می‌کنند.هماهنگی تلاش‌ها و سیاست دو کشور در بازار انرژی جهانی، از جمله در سایه توافقات در چارچوب اوپک هم ادامه دارد.»
به گفته وی، روسیه قصد دارد تا کار مشترکی را به همراه امارات متحده عربی در زمینه تسهیل رژیم روادیدی آغاز کند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 5156

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5156/پوتین-مواضع-روسیه-امارات-مسائل-جهانی-منطقه-ای-هماهنگ

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir