plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۵۱۵۲
توفان در ژاپن

شمار کشته شده‌های توفان هاگی‌بیس در ژاپن به ۶۶ نفر رسید

وارد شدن خسارتهای گسترده به زیرساخت های ژاپن
توفان هاگی‌بیس در ژاپن که از آن به‌عنوان یکی از سهمگین‌ترین توفان‌های شش دهه اخیر در این کشور نام برده می‌شود، پس از برجای گذاشتن خسارات فراوان، مردم ژاپن را در غم کشته شدن حداقل ۶۶ تن و 15 مفقود فرو برده است.
شمار کشته شده‌های توفان هاگی‌بیس در ژاپن به ۶۶ نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، شمار کشته شده‌های توفان هاگی‌بیس در ژاپن که از آن به‌عنوان یکی از سهمگین‌ترین توفان‌های شش دهه اخیر در این کشور نام برده می‌شود، به ۶۶ تن افزایش یافت. ان.اچ.کی، رسانهٔ ملی ژاپن به نقل از مقام‌های این کشور همچنین از ناپدید شدن ۱۵ نفر در این توفان خبر داد و تعداد مجروحان را نیز ۲۰۰ نفر ذکر کرد. نیروهای امداد همچنان در تلاش برای پیدا کردن افراد گم شده در این توفان هستند.
توفان هاگی‌بیس در هفته قبل باعث بارش باران‌های شدید در مناطق مختلف ژاپن شد که بر اثر آن ۲۰۰ رودخانه طغیان کرد و در برخی مناطق ژاپن سیل جاری شد.
طبق نوشته ان.اچ.کی بیش از ۱۰ هزار خانه بر اثر سیل آسیب دیده است.
استان فوکوشیما در شمال شرقی ژاپن از جمله مناطقی است که بر اثر این توفان آسیب‌های زیادی دید. دست‌کم ۲۵ نفر در این استان کشته شدند و یک نفر نیز مفقود است.
یکی از ساکنان فوکوشیما می‌گوید: «ما نمی‌توانیم از سرویس بهداشتی استفاده کنیم، دسترسی به آب نوشیدنی نداریم و فروشگاه‌ها بسته شده‌اند. بنابراین دچار مشکل هستیم.»
یکی دیگر از ساکنان این استان نیز می‌گوید: «خانه‌ای که سال‌ها در آن زندگی می‌کردم ویران شد. وقتی از پناهگاه به خانه برگشتم متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است و نمی‌توانستم جلوی اشک‌هایم را بگیریم.»
توفان و بارش شدید باران همچنین باعث ایجاد حدود ۱۴۰ مورد رانش زمین در سراسر ژاپن شده است. در استان گونما نیز چهار نفر بر اثر این طوفان کشته شدند. همچنان ۳۵ هزار خانه بدون برق هستند و ۱۳۰ هزار خانه نیز دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و هنوز مقام‌های کشور درباره اینکه چه زمانی آب و برق وصل خواهد شد اطلاع رسانی نکرده‌اند.
بخش بزرگی از این خسارت به دلیل سرریز شدن رودخانه و عبور شدید آب از مناطق پر جمعیت عنوان شده است. طبق گزارش رسانه‌های ژاپن، اغلب قربانیان در فوکوشیما افراد سالمند هستند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما