plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۵۱۴۱

تشدید روند کاهشی ارزش لیره ترکیه در ماه اکتبر

سست شدن پایه های اقتصاد ترکیه در اثر عملیات «چشمه صلح»
ارزش پول ترکیه بازهم به روند کاهشی خود در مقابل سایر ارزها ادامه داد.افت اقتصاد ملی و ارزش پول ترکیه در اثر ادامه سیاستهای یکجانبه گرایانه و مداخله جویانه آنکارا در منطقه، اگر ادامه یابد، اردوغان را با خود به ورطه سقوط می کشاند.  
تشدید روند کاهشی ارزش لیره ترکیه در ماه اکتبر
به گزارش ایصال نیوز، به دنبال آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه با نام «چشمه صلح»در خاک سوریه برای سرکوب کردها به بهانه مقابله با تروریست، روند کاهش ارزش لیره ترکیه شدت یافت و به پائین ترین ارزش خود رسید.
در مقایسه کاهش میزان ارزش پول و ارزهای مطرح جهان، لیره ترکیه در ماه اکتبر 2019 بیشترین کاهش را داشته است. ارزش لیره ترکیه در مقابل دلار در ماه جاری 5 درصد کاهش داشته است.   
براساس این گزارش باتوجه به ادامه تجاوز نظامی ترکیه در خاک سوریه و مخالفتهای جهانی و احتمال وضع تحریم های گسترده علیه ترکیه، ناظران بازار مالی ترکیه با نگرانی بر این عقیده اند که ارزش پول ترکیه بازهم به روند کاهشی خود در مقابل سایر ارزها ادامه خواهد داد.
رویترز به نقل از ریچارد هاوس کارشناس ارشد بازار مالی می گوید در حال حاضر چشم انداز مثبتی برای بازار مالی ترکیه با توجه به تحولات اخیر ترکیه متصور نیست.
به نظر می رسد اقتصاد ملی و ارزش پول ترکیه در اثر ادامه سیاستهای یکجانبه و مداخله جویانه آنکارا در منطقه، اردوغان را با خود به ورطه سقوط بکشاند.   
انتهای پیام/*
۴
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما