plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۵۱۲۲

ورود ارتش سوریه به شهرهای کردنشین برای مقابله با متجاوزان ترکیه

ورود نیروهای ارتش عربی سوریه در پی توافق با کردها، به شهرک «تل تمر» و «عین عیسی» ، به قصد مقابله با تجاوزات رژیم ترکیه به خاک سوریه و برافراشته شدن پرچم سوریه برفراز ساختمانهای شهرهای حسکه و قامشلی در میان شادی و پایکوبی مردم کرد سوریه شیرین ترین پیروزی را برای مردم سوریه رقم زده است.
ورود ارتش سوریه به شهرهای کردنشین برای مقابله با متجاوزان ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، ورود نیروهای نظامی ارتش سوریه به «عین عیسی» در پی توافق مصالحه با کردهای سوریه. خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از منابع آگاه در سوریه اعلام کرد که نیروهای نظامی ارتش این کشور در ادامه پیشروی ها به مناطق شمال شرق وارد ناحیه «عین عیسی» در منطقه تل ابیض شدند.
بر اساس این گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه با تایید این مطلب اعلام کرده است که نیروهای ارتش سوریه بدین ترتیب در منطقه ای همجوار با محل درگیریهای نیروهای ترک و شبه نظامیان کرد مستقر شده اند.
تلویزیون دولتی سوریه نیز با پخش تصاویری که گفته شده از «عین عیسی» گرفته شده ساکنان این منطقه را در حال استقبال از نیروهای دولتی سوریه به تصویر کشیده است.
از سوی دیگر همزمان ارتش سوریه وارد «تل تمر» شد. آخرین خبرها از حرکت نظامیان ارتش سوریه به سمت مناطق شمالی از ورود واحد هایی از ارتش سوریه به شهر تل تمر حکایت دارد.
نظامیان ارتش سوریه که بر اساس توافقی با شبه نظامیان کرد برای مقابله با تهاجم نظامی ترکیه به سوی مناطق شمال شرقی این کشور حرکت کرده اند، وارد شهر تل تمر شده اند.
تل تمر در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق رأس‌العین و در تلاقی بزرگراه استراتژیک M۴ واقع شده که شرق و غرب سوریه را به هم متصل می کند.
این در حالیست که نیروهای ترکیه روز یکشنبه از تصرف بخش هایی از این بزرگراه خبر داده بودند.
برخی رسانه های محلی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه در شهر الطبقه و اطراف فرودگاه نطامی این شهر که در استان رقه واقع شده، مستقر شده اند.
از سوی دیگر برخی منابع به نقل از یک مسئول شبه نظامیان نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کردند که بر اساس توافق صورت گرفته میان شبه نظامیان کرد و روسیه قرار است کنترل شهر کوبانی در اختیار نیروهای دولتی سوریه قرار گیرد.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با اشاره به استقرار نیروهای ارتش سوریه در تل تمر اعلام کرد که نظامیان ارتش در حالی که پرچم های سوریه را حمل می کردند با استقبال ساکنان وارد حومه تل تمر شدند. تل تمر شهری همجوار با رأس‌العین است که نبرد میان نیروهای ترکیه و شبه نظامیان کرد در آن جریان دارد.
دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که واحد های ارتش ترکیه به شش کیلومتری محل درگیریها در رأس‌العین نزدیک شده اند.
شش روز از تجاوز نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه و درگیری با شبه نظامیان و گروه‌های کُرد سوریه می گذرد و خروج قریب الوقوع یک هزار نفر از نظامیان امریکایی و در پی آن، ورود نیروهای ارتش دولت مرکزی سوریه به مناطق شمالی راه را برای رویارویی مستقیم میان ارتش سوریه و نظامیان ترکیه فراهم کرده است.
گفتنی است خبر توافق کردهای سوریه با دولت مرکزی سوریه موجی از شادی و امید در شهرهای سوریه بویژه شهرهای کرد نشین ایجاد کرده است. همین امر وحشت و هراس همراه با خشم را در میان نظامیان و فرماندهان متجاوز ارتش ترکیه بوجود آورده است.  
انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما