plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۵۰۹۹

پوتین فردا مسکو را به مقصد ریاض ترک می‌کند

امضای توافقات تجاری و اقتصادی گسترده در سفر پوتین به عربستان
رئیس جمهور روسیه پس از گذشت ۱۲ سال فردا دوشنبه به عربستان سفر می کند. «ولادیمیر پوتین» یک روز قبل از عزیمت به عربستان در گفت‌وگویی با شبکه های سعودی به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله رابطه مسکو و ریاض، عملیات ارتش یمن علیه آرامکو، نقش ایران در منطقه و تحولات سوریه پرداخت.
پوتین فردا مسکو را به مقصد ریاض ترک می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فردا دوشنبه به ریاض سفر می کند. این سفر دو روزه اولین سفر از ۱۲ سال قبل در میان تنش های فزاینده منطقه ای است.
الجزیره گزارش داد: پوتین در جریان این سفر با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار می کند تا توافقاتی را به امضا برساند و به همکاری دو کشور در زمینه های انرژی، کشاورزی، صنعتی و همکاری نظامی بپردازد.
منابع خبری ریاض اعلام کردند که پادشاه عربستان و رئیس جمهور روسیه درباره همکاری میان دو کشور در همه زمینه ها بحث خواهند کرد و موضوعات مهم بین المللی مورد رایزنی قرار خواهد گرفت و اوضاع خاورمیانه به ویژه اوضاع سوریه، خلیج فارس و یمن و نیز فلسطین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
الجزیره اعلام کرد: یوری اوشاکوف معاون پوتین در اظهاراتی گفت که ۳۰ سند آماده شده است که از جمله آنها سند توافقات تجاری و اقتصادی است تا در جریان سفر پوتین به عربستان به امضا برسد.
از سوی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه یک روز پیش از عزیمت به عربستان در گفت‌وگویی با شبکه های سعودی «العربیه و الحدث» به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله رابطه مسکو و ریاض، عملیات ارتش یمن علیه آرامکو، نقش ایران در منطقه و تحولات سوریه پرداخت.
پوتین در این مصاحبه تأکید کرد، روسیه سعی می‌کند به صورت همزمان روابط خوبی با ایران و کشورهای عربی منطقه مانند عربستان و امارات داشته باشد زیرا فکر می‌کند این روند در راستای منافع مشترک همه طرف‌هاست.
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه عربستان را از «کشورهای اصلی» منطقه خواند و گفت: ما عربستان سعودی را فقط یک بازیگر منطقه‌ای نمی‌دانیم بلکه عربستان، بازیگری بین‌المللی است که بر بازار نفت جهانی تأثیر می‌گذارد.
به گزارش اسکای نیوز، پوتین در این مصاحبه بر ضرورت خروج همه نیروهای غیر قانونی از سوریه تاکید کرد.   
پوتین در پاسخ به چگونگی واکنش روسیه به حادثه آرامکو گفت: ما هرگونه اقدامی از این دست را محکوم می‌کنیم و امری خلاف این نمی‌تواند باشد، این موضع رسمی ماست و از همان ابتدا اعلام کردیم؛ خود من نیز در چند هفته پیش در کنفرانس انرژی مسکو در این باره صحبت کردم.
گفتنی است ملک سلمان پادشاه سعودی در سال ۲۰۱۷ به روسیه سفر کرده بود و پوتین دیدار فردا را پاسخ به دعوت پادشاه عربستان و گامی مهم در گسترش روابط مسکو - ریاض عنوان کرد .
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما