plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۵۰۹۳
«الیود کیپچوگه» تاریخ ساز شد

ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن وین توسط دونده کنیا

دونده کنیایی با ثبت زمانی کمتر از 2 ساعت در دوی ماراتن یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرد.«الیود کیپچوگه» که حالا تنها فردی است که رکورد زیر 2 ساعت را در دوی ماراتن جهان در تاریخ ثبت کرده می‌گوید: «حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند.
ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن وین توسط دونده کنیا
به گزارش ایصال نیوز، مسابقه دوی ماراتن که با وجود مسافت طولانی همواره یکی از جذاب‌ترین ماده‌های دو و میدانی بوده، در چند سال اخیر با درخشش یک دونده کنیایی رکوردهای جدیدی را به خود دیده است. اما این بار جدا از رکورد شکنی، یک اتفاق ویژه رخ داده و رکوردی توسط دونده سرشناس و باسابقه اهل کنیا ثبت شده که شاید کسی فکر نمی‌کرد به این زودی‌ امکان پذیر باشد.
«الیود کیپچوگه» که سال گذشته توانسته بود با رکورد 2:1:39 ساعت در دوی ماراتن رکوردشکنی کند، این بار در روز شنبه و در جریان رقابت‌های دوی ماراتن اتریش در شهر وین موفق به ثبت زمان 1:59:40 ساعت شد و رکورد جدیدی را در دوی ماراتن دنیا به نام خود ثبت کرد. دویدن مسافت 42 کیلومتر و 195 متر در کمتر از 2 ساعت تا دیروز یک رویا به نظر می رسید، اما این دونده 34 ساله کنیایی نشان داد که چنین رکوردی هم دست یافتنی است.
اتفاق جالب تر آنجایی بود علاوه بر تماشاگران و طرفداران این دونده کنیایی، حتی رقبای او هم ثبت این رکورد تاریخی را با «کیپچوگه» جشن می گیرند و او را روی دستشان بلند می کنند.
سایت فدراسیون جهانی دو و میدانی با انتشار این خبر، اعلام کرده که این زمان به عنوان یک رکورد رسمی به ثبت نمی‌رسد، با این وجود به عنوان یکی از بزرگترین نقاط عطف در تاریخ دو و میدانی به یاد سپرده خواهد شد.
«الیود کیپچوگه» که حالا تنها فردی است که حتی به صورت غیررسمی رکورد زیر 2 ساعت را در دوی ماراتن جهان در تاریخ ثبت کرده، بعد از رقم زدن این اتفاق در اتریش می‌گوید: «تاریخ‌سازی در دو و میدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت‌ترین مرد جهان هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند و حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند.»
انتهای پیام/*
۴
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما