کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار اصفهان خبر داد

ساعت فعالیت متروی اصفهان تغییر کرد

راه اندازی سه خط BRT در اصفهان

ایمنا , 20 مهر 1398 ساعت 18:44

شهردار اصفهان گفت: از فردا یکشنبه نخستین قطارشهری از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.


به گزارش ایصال نیوز، قدرت الله نوروزی امروز- شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به افزایش تعداد مسافران قطار شهري اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بيش از ۸۰ هزار نفر از مترو براي انجام سفرهاي درون شهري خود استفاده مي‌کنند.
وی بابیان اینکه یکی از درخواست هاي مردم تغيير در حرکت ساعت فعاليت مترو است، گفت: باتوجه به درخواست مردم ساعت فعاليت مترو از روز يکشنبه نخستين قطارها از پايانه صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت و تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رساني خواهد كرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها ۱۱ دقیقه است، تصریح کرد: تاکید شده تا پايان امسال با اضافه شدن چند قطار ديگر، سرفاصله زماني قطارها به هشت دقيقه در زمان اوج کاهش پيدا كند كه مديرعامل سازمان قطار شهري و مديرعامل متروي بايد اين موارد را به صورت جدي پيگيري كنند تا اتفاقات خوبي در اين زمينه رقم بخورد.
نوروزی تاکید کرد: از همه شهروندان انتظار می‌رود قدر این سرمایه گذاري عظيم و گران را بدانند و از آن استفاده کنند تا کمتر با مشکلات آلودگي هوا و ترافيك در شهر مواجه باشيم.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان به زائران اربعین حسیني، گفت: اربعين امسال خدمت‌رساني به زائران با اعزام ۹۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصي به مرز مهران در حال انجام است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال سه خط متروی اتوبوسرانی یعني BRT طراحي شده و با اعتبار بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان آغاز به کار خواهد کرد که افزايش مسافر و ورود اتوبوس‌هاي جديد را در شهر در پي خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: به زودی اقداماتی که برای خرید اتوبوس‌هاي جديد و بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده در حال انجام است را براي شهروندان اطلاع‌رساني خواهد شد.
نوروزی با اشاره به دیدار مردمی با اهالی منطقه ۱۲، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاري طبق اعلام قبلي به همراه شوراي معاونان در جمع مردم منطقه ۱۲ حضور مي‌يابيم و براي پاسخگويي و رفع مشکلات با مردم ملاقات مي‌کنيم که اميدواريم به اين عهدي كه بستيم پايبند باشيم و اين ديدار ها را تا حضور در تمام مناطق به صورت مستمر ادامه دهيم.
وی با تاکید بر ایجاد بستری برای آموزش مفاهيم و فرهنگسازي شهري براي دانش آموزان، تصريح کرد: سال گذشته کلاس شهر را با حضور دانش آموزان در مترو آغاز کرديم و امسال معاونت فرهنگي شهرداري با همکاري و همياري اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان كتابي را با عنوان «كلاس شهر» طراحي كردند كه فرهنگ صحيح زندگي در شهر را به دانش آموزان آموزش مي‌دهد.
شهردار اصفهان گفت: معتقدیم انجام اینگونه اقدامات، ریشه‌ای‌ترین و ارزشمندترين نوع فرهنگ‌سازي است و اميدواريم اين طرح به اهداف تربيتي و فرهنگي خوب خود که مي‌تواند حلال بسياري از مشکلات شهر باشد، برسد.
وی ادامه داد: بی‌شک بسیاری از مشکلات شهر مانند ترافیک، رعايت نظافت شهر، احترام به حقوق شهروندي ريشه فرهنگي دارد و توسط شهروندان قابل رفع است و بر اين باور هستم که با ارايه اين آموزش‌ها و رسيدن به تفاهم با دانش‌آموزان در اين زمينه‌ها بتوانيم گام‌هاي اساسي و مهمي برداريم.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 5070

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5070/ساعت-فعالیت-متروی-اصفهان-تغییر

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir