plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۵۰۶

تذکر وکیلی به نطق محمدعلی زاهدی

نطق زاهدی علیه دیدار برخی نمایندگان با رئیس دولت اصلاحات بود
تذکر وکیلی به نطق محمدعلی زاهدی
محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری شفاهی در اخطاری به استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی و در واکنش به نطق محمدمهدی زاهدی گفت: پیرامون آنچه آقای دکتر زاهدی و تعدادی از نمایندگان بیان داشتند باید بگویم که اظهاراتشان غیرمنصفانه است.
وکیلی افزود: در مورد اینکه دیداری انجام گرفته و این دیدار خلاف منافع ملی بوده است باید به عرض ایشان برسانم که خلاف منافع ملی آنجایی انجام گرفت که با تنگ نظری و فتنه نمایی بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی این کشور را به حاشیه بردیم. وی افزود: خلاف منافع ملی آنجایی انجام گرفت که رئیس جمهور ۸ ساله‌ای را همچنان در گوشه و کنار کشور حرکت می‌کند؛ سخنرانی آزاد دارد؛ سفر آزاد دارد و تمام مرزهای رسمی کشور را زیر سوال می‌برد، اما کسی معترض او نمی‌شود. خلاف منافع ملی این چیزهاست نه رئیس جمهوری که سالهاست در گوشه‌ای نشسته است و جز دعوت به وحدت، رحمت و تبعیت کار دیگری نمی‌کند.
در جریان اظهارات وکیلی عده‌ای از نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه وارد شده و واکنش‌های انتقادی بسیار تندی نسبت علی مطهری و محمدعلی وکیلی گرفتند. مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در بلندگو هیئت رئیسه فریاد زنان ادعا کرد: خاتمی خون ریخته! خاتمی فتنه‌گر است! آقای مطهری بی‌طرف باشید! وکیلی ادامه داد: خلاف منافع ملی وقتی است که ما زبان به تهدید نمایندگان مردم می‌بریم.
عده‌ای از نمایندگان که در جایگاه هیئت رئیسه حاضر شده بودند خطاب به علی مطهری گفتند: چرا وقتی ما گلو پاره می‌کنیم به ما وقت نمی‌دهید؟ علی مطهری خطاب به این نمایندگان گفت: ما به شما وقت داده‌ایم. بفرمائید سرجایتان. در ادامه از نمایندگان حاضر در جایگاه هیئت رئیسه جملاتی مانند: «دمشان به دم فتنه‌گران وصل است.» «فتنه خط قرمز انقلاب است.» و … شنیده شد.
علی مطهری در واکنش به این اظهارات گفت: تذکر آقای وکیلی وارد بود و آقای خاتمی ممنوع الملاقات نیست. ممنوع التصویر است که این هم مبنای قانونی ندارد. لطفاً بفرمائید سرجایتان. صحبتی کردید که تلویحاً توهین به عده‌ی کثیری از نمایندگان بود و آقای وکیلی هم جواب دادند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما