plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۵۰۳۷
تداوم سیاست های متناقض امریکا در منطقه

انتخاب دو دیپلمات‌ توسط ترامپ برای میانجی‌گری میان ترکیه و کردها

خط قرمز امریکا پاکسازی نژادی کُردها اعلام شده است
رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد آتش بس میان ترکیه و کُردها دو دیپلمات را مامور میانجی‌گری قرار داد.در همین رابطه یک مقام وزات خارجه آمریکا نیز مدعی شد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هنوز از "خط قرمز" دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عبور نکرده است.این خطوط قرمز، پاکسازی نژادی کُردها است
انتخاب دو دیپلمات‌ توسط ترامپ برای میانجی‌گری میان ترکیه و کردها
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری فرانسه بامداد جمعه خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دو دیپلمات این کشور را برای میانجی‌گری بین ترکیه و کُردهای سوریه برای آتش بس مامور کرده است.
از سوی دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر سه راه درباره عملیات ترکیه در سوریه پیشنهاد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «ما خلافت داعش را صد در صد شکست دادیم و دیگر در مناطق تحت حمله ترکیه در سوریه هیچ نظامی‌ای نداریم. کارمان را بی‌نقص انجام دادیم! حالا ترکیه به کرد‌ها حمله کرده است. آنها ۲۰۰ سال است که با هم سر جنگ دارند.»
ترامپ در پیامی دیگر نوشت: «ما یکی از این سه گزینه را پیش رو داریم: هزاران نظامی بفرستیم و از لحاظ نظامی پیروز شویم، ترکیه را با تحریم‌ها و مسائل مالی به شدت هدف قرار دهیم یا اینکه برای رسیدن ترکیه و کردها به توافق میانجی‌گری کنیم.»
همچنین عصر دیروز، وزیران دفاع آمریکا و ترکیه شامگاه پنجشنبه تلفنی درباره عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع ترکیه در این تماس تلفنی مدعی شد که هدف عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات در سوریه است.
از سوی دیگر رویترز گزارش داد، یک مقام وزات خارجه آمریکای شامگاه پنجشنبه مدعی شد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هنوز از "خط قرمز" دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عبور نکرده است. این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن هیچگونه چراغ سبزی به ترکیه برای انجام حمله نداده است و ترکیه نیز تا کنون از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده که این خطوط قرمز پاکسازی نژادی کُردها است.
ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد. روز چهارشنبه بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است.
آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را تجاوز نظامی و زدن «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما