کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین نکوداشت سالروز تاسیس سازمان بازرسی

رئیسی: تمام بخش‌ها ترتیبی اتخاذ کند که کار سرمایه گذار تسهیل شود

سازمان بازرسی هفت خوان کارآفرینی را برطرف کند

میزان , 17 مهر 1398 ساعت 13:20

آیت الله رئیسی در آیین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید تمام بخش‌ها ترتیبی اتخاذ کند که کار سرمایه گذار تسهیل شود. تسهیل سرمایه گذاری در گرو این است که بازرسی کل کشور اگر سرمایه گذار و کارافرینی به هر دلیل دچار "خوان بی جهت " شد این موضوع پیگیری شود و گیر‌های بیجا در دستگاه‌های اداری برداشته شود تا زود کارخانه برپا و تولید رونق بگیرد.


به گزارش ایصال نیوز، آیت الله رئیسی در آیین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: اربعین نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود. اربعین پرچم بر افراشته‌ای است که فرهنگ عاشورایی در همه لایه‌های زندگی انسان و در همه شئون زندگی انسان حضور داشته باشد همچنان که حسین بن علی (ع) فرمودند مردم من برای شما الگو هستم.

آیت‌الله رئیسی گفت: حقیقتا وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع) را در همه شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی الگو قرار دهیم و زندگی پربار وجود مقدس حضرت را به عنوان الگوی زندگی و الگویی برای انقلاب و نظام و ارزش‌های آن و الگویی برای تمدن سازی نوین در جامعه قرار دهیم.

وی افزود: امیدواریم که خداوند متعال به همه ما توفیق معرفت و توفیق بصیرت و توفیق رهروی راه عاشوراییان را مرحمت کند. برای همه زائرینی که این ایام راهی کوی دوست هستند و در این مسیر گام بر می‌دارند آرزوی سلامتی و توفیق داریم.
رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امیدواریم که زیارتی مقبول و تلاشی مشکور و دعایی مستجاب نصیب همه آن‌ها و نصیب همه دلدادگان ابا عبدالله الحسین شود.

چهره‌های مختلفی در جهت شکل دادن سازمان بازرسی نقش ایفا کردند

آیت‌الله رئیسی گفت: مجموعه سازمان بازرسی کل کشور همچنان که از ابتدا هم در گزارش حجت الاسلام درویشیان به آن اشاره کردند و هم در کلیپی که پخش شد اشاره شد چهره‌های مختلفی در سازمان بازرسی در جهت شکل دادن این سازمان نقش ایفا کردند. چه آنانی که در قید حیاتند که خداوند به آنان توفیق مرحمت کند و توفیقشان را افزون کند چه آنانی که سر به تیره تراب بردند و نیستند.

وی یادآور شد: خداوند متعال انشاالله که آنان را قرین رحمت واسعه خود قرار دهد. مرحوم آقای حاج عباس شیرازی، آقای حاج هادی مروی، یاد مرحوم آقای، ولی الله خبره، آقای شیخ مهدی نادری، حاج حبیب مقیسی و بسیاری از دوستان عزیزی که در این سازمان بودند آقای سید عبدالرحیم خلخالی و کسانی که در این سازمان حقیقتا در بدنه سازمان که در ذهن ما هست شبانه روز در سازمان بازرسی تلاش کردند و این سازمان را ارتقا دادند و تلاش و ثمرات زحمات آن‌ها امروز شاهد آن هستیم. خداوند متعال همه آن‌ها را سر سفره ابا عبدالله الحسین مهمان کند انشاالله. ما همه به آن‌ها ملحق شویم و خداوند انشاالله به ما رحم کند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: از تلاش‌ها و زحمات عزیزانی که در دوره‌های جدید مسئولیت داشتند مثل آقای پور محمدی و آقای سراج که مدیریت شش ساله‌ای در سازمان داشتند به دنبال زحماتی که در حوزه‌های مختلف داشتند از زحمات ایشان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم امیدواریم که انشاالله در این دوره مدیریت که جناب آقای درویشیان با داشتن قریب دو دهه سابقه و تجربه کار نظارتی و بازرسی آن هم در مهمترین منطقه کشور که نه یک استان پنج شش استان را ایشان در تقسیمات جدید مدیریت کردند و دو دهه کارکردن با مدیران مختلف که در راس سازمان بودند تجربیات ارزشمندی است که انشاالله با همکاری همه دوستان و همه بازرسان، کارشناسان و همه مدیران انشاالله در این دوره سازمان بتواند مسیر ارتقا خود را طی کند.

بسیاری از فسادها و کجی‌های نظام اداری محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن بر فساد و خلاف است

آیت الله رئیسی در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از فسادها و کجی‌هایی که در نظام اداری صورت می‌گیرد محصول یک اقدام یک شبه و یک روزه نیست، بلکه محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن بر فساد و خلاف است، گفت: این موضوع یک مدتی است به مسئله‌ای تبدیل شده که امروز برای مردم، مسئولین و همه غیرقابل تحمل است.

وی با تاکید بر اینکه باید احساس مسئولیت نسبت به مسئله داشت، تصریح کرد: در روایات بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه است و لذا فساد کم هم نباید تحمل شود تا به یک مسئله بزرگ تبدیل گردد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: برخی ارقام گاهی از رسانه‌ها پخش می‌شود که اگر رقم پایینی باشد می‌گویند کم است! چون یک رقم بالاتری به او گفته شده است در حالی که رقمِ کم هم مشکل است و از همین رقم پایین شروع می‌شود تا به ارقام بالا می‌رسد.

نظارت جز لاینفک حکمرانی خوب است

رئیس قوه قضاییه خطاب به مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد: نظارت جز لاینفک حکمرانی خوب است و یکی از اجزای مهم در حکمرانی خوب مسئله نظارت و بازرسی علی الدوام است.

آیت الله رئیسی افزود: در این حرکت، نهاد‌هایی مثل دیوان محاسبات زیرنظر مجلس، سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و سازمان برنامه زیر نظر دولت و همچنین سازمان حسابرسی و دستگاه‌های مراقب هستند؛ که در آن‌ها نظارت به عنوان وظیفه اصلی تعریف شده است.

وی افزود: ممکن است در جامعه سئوال شود که این مواردِ فساد یا تخلف چگونه در این مدت شکل گرفته است؟ اگر به هر دلیلی دستگاه‌های درون سازمانی به وظیفه خود عمل نکردند و غفلت داشتند، سازمان‌های برون دستگاهی و دستگاه‌هایی که در آنجا نظارت نهادینه شده چطور؟ پس نگاه و سئوال مردم سئوال درستی است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: باید علاوه بر نهاد‌ها و دستگاه‌های درون سازمانی، بیرون سازمان هم نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که قانون برای اجرای عدالت پیش‌بینی کرده، فعال در این عرصه عمل کنند.

وی در بخشی از اظهاراتش تصریح کرد: کسی که سرمایه گذاری می‌کند اگر به هر دلیلی در نظام اداری دچار مشکل شد بایستی به سازمان بازرسی مراجعه کند و این سازمان بایستی کار را دنبال کنند و ببیند گیر کجاست.
 
آیت الله رئیسی ادامه داد: کارافرین و سرمایه گذار باید ببیند کارش سریع انجام می‌شود.
 
رئیس قوه قضاییه افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند هفت خان یا هفتاد خوان. این خوان‌هایی که بعضی از سرمایه گذاران را دچار تردید می‌کند و می‌گویند چرا سرمایه مان را اینجا بگذاریم.
 
وی گفت: باید تمام بخش‌ها ترتیبی اتخاذ کند که کار سرمایه گذار تسهیل شود. تسهیل سرمایه گذاری در گرو این است که بازرسی کل کشور اگر سرمایه گذار و کارافرینی به هر دلیل دچار "خوان بی جهت " شد این موضوع پیگیری شود و گیر‌های بیجا در دستگاه‌های اداری برداشته شود تا زود کارخانه برپا و تولید رونق بگیرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5000

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5000/رئیسی-تمام-بخش-ها-ترتیبی-اتخاذ-کند-کار-سرمایه-گذار-تسهیل-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir