plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۹۹۴
مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد

حجم صادرات و واردات کشور افزایش یافت

افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر
با وجود همه تهدیدها و مشکلاتی که از طریق اعمال تحریم ها متوجه حمل نقل دریایی و کشتیرانی جمهوری اسلامی شده است ، حجم صادرات و واردات کشور در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۷ و ۲۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
حجم صادرات و واردات کشور افزایش یافت
به گزارش ایصال نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در مجموع حجم کلی تخلیه و بارگیری کالا و بار در بندرهای کشور در این مدت ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است. محمد راستاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری عمده فعالیت‎ تخلیه وبارگیری شامل کالای اساسی در بندر امام خمینی بود که ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال با حدود ۹ میلیون تن رشد داشته است.
وی ادامه داد: در مدت یادشده در سایر بنادر کشور از جمله بوشهر حجم کلی تخلیه و بارگیری حدود ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
راستاد در ارتباط با نیروگاه گازی ۴.۵ مگاواتی بندر بوشهر گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱.۵ یورو و ۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایجاد ظرفیت و توسعه زیرساخت های بندری بویژه اسکله برای ارائه خدمات بندری است تا تناسب مناسب بین عرضه و تقاضا ایجاد شود. رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در استان بوشهر علاوه بر بندر اصلی بنادر کوچک نیز قابلیت‌های بالایی برای جابه جایی کالا بین بنادر داخلی، کاپوتاژ و صادرات و واردات منطقه‌ای دارند.
راستاد گفت: هر چه زیرساخت ها توسعه یابد تمایل تجار و فعالان اقتصادی که از بنادر استان بوشهر استفاده می‌کنند برای فعالیت های تجاری بیشتر می‌شود. وی یادآور شد: احداث زیرساخت و توسعه ظرفیت برای بهبود وضعیت تجاری و افزایش میزان حمل و نقل موثر خواهد بود.
راستاد در زمینه توسعه ظرفیت حوضچه بندر کنگان گفت: در سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار (نیمی توسط سازمان بنادر و کشتیرانی و مابقی از منابع اعتبارات) برای پروژه توسعه بندر کنگان تصویب شد. وی افزود: اکنون مطالعات اولیه این پروژه انجام شده و ترجیح این است تا در قالب طرح و اجرا بتوانیم در حداقل زمان ممکن پایان سال جاری عملیات اجرایی توسعه ظرفیت حوضچه بندر کنگان را آغاز کنیم.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما