کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تماس تلفنی مایک پمپئو با عادل عبدالمهدی درباره ناآرامی‌های اخیر عراق

اسکای نیوز , 17 مهر 1398 ساعت 9:23

مترجم : احمد امینی

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تلفنی گفت وگو کرد و از دولت این کشور خواست تا گام‌های فوری برای برآورده کردن خواسته‌های معترضان برداشته شود.


به گزارش ایصال نیوز، «مایک پمپئو» که دولت متبوعش سالهاست سبب ویرانی و نا امنی در عراق شده است، در این تماس تلفنی "خشونت‌ها در عراق" را محکوم کرده و از دولت این کشور خواست تا گام‌های فوری برای برآورده کردن خواسته‌های معترضان برداشته شود.
وزارت امورخارجه آمریکا که در فرافکنی پذیرش مسئولیت هرج و مرج در خاورمیانه استاد است، اعلام کرد: پمپئو در این تماس تلفنی بر لزوم بازخواست و محاکمه کسانی که با اعمال خشونت آمیز علیه تظاهرکنندگان، حقوق بشر را نقض کرده اند، تاکید کرد. پمپئو ابراز تاسف از شدت خسارتها و تلفات در این ناآرامی های چند روزه، خواستار خویشتن داری حکومت در مقابل معترضان شد.
این اظهارات اولین موضع‌گیری رسمی آمریکا در خصوص ناآرامی های اخیر عراق است.
گفتنی است، تظاهرات در بغداد و اکثر شهرهای جنوبی عراق از سوم مهر ماه در اعتراض به وضعیت معیشتی برگزار شد، اما خیلی سریع به خشونت و درگیری خونین کشیده شد.
براساس آخرین آمار رسمی این اعتراضات بیش از 120 کشته و 6000 زخمی برجای گذاشت. از روز سوم تظاهرات مقامات عراقی ضمن به رسمیت شناختن اعتراضات مردم عراق و هشدار نسبت به سوء استفاده بدخواهان و بیگانگان از این ناآرامی ها، با مذاکره با نمایندگان معترضان و اعلام انجام اقدامات و اصلاحات فوری و تشکیل کمیته مستقل تحقیق، موفق به پایان دادن به ناآرامی ها شدند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 4988

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4988/تماس-تلفنی-مایک-پمپئو-عادل-عبدالمهدی-درباره-ناآرامی-های-اخیر-عراق

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir