کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار اصفهان خبر داد

خدمت رسانی ۱۷ کار گروه و دو کمیته ستاد اربعین استان اصفهان به زائران حسینی

اعزام 250 هزار زائر اصفهانی به کربلا

16 مهر 1398 ساعت 17:49

استاندار اصفهان عنوان کرد : ستاد اربعین استان اصفهان با ۱۷ کارگروه و دوکمیته در حوزه های مختلف در اصفهان و ۲۴ شهرستان استان ایجاد شده است.


به گزارش ایصال نیوز از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در ارتباط با فعالیت های ستاد اربعین استان اصفهان اظهارداشت: از خردادماه سال جاری ستاد اربعین استان با ۱۷ کارگروه و دو کمیته در حوزه های مختلف تشکیل شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این ستاد در استانداری اصفهان و ۲۴ شهرستان در قالب کارگروه های بهداشت و درمان ، امداد و نجات، امور کنسولی، اسکان و تغذیه ، اعزام، حمل و نقل و سوخت، تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگی و آموزشی، امنیت و انتظامات، بانوان و خانواده و اتباع خارجی ایجاد شده و فعالیت های متعددی را از ابتدای تشکیل ستاد اربعین تا به حال انجام داده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد:‌ تعداد اعزام های استان اصفهان در سال گذشته حدود ۱۷۵ هزار نفر بوده که در سال جاری این آمار به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است که در این میان اعزام اتباع خارجی مقیم اصفهان با رشد قابل توجه نسبت به سال گذشته از ۷ هزار نفر به ۱۱ هزار نفر افزایش یافته است که ۱۰ درصد از اتباع غیرایرانی اهل سنت هستند .

رضایی تصریح کرد: برای اسکان و پذیرایی زائرین اربعین حسینی به همت مردم شریف استان اصفهان ۱۱۱ موکب اخذ مجوز نموده اند که زمینه برای اسکان و پذیرایی قریب به ۱۲۰ هزار نفر در روز مهیا باشد.

وی اضافه کرد: در سال جاری در اقدامی جالب و زیبا در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی، استان اصفهان پذیرای زائران حسینی از دیگر کشورها نیز هست بر همین مبنا دو موکب استان در مرز میرجاوه از زائران پاکستانی پذیرایی می کنند و یک موکب نیز به جای عزیمت به مرز و یا کشور عراق در شهر نائین پذیرای این زائران خواهد بود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: حمل و نقل زائران به خصوص در هنگام بازگشت از اهمیت خاصی برخوردار است لذا با توجه به افزایش آمار زائران در این سفر معنوی، دغدغه ای در خصوص حمل ونقل عمومی آنها در خاک ایران وجود نخواهدداشت چراکه ایران با تمام ظرفیت خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین، تمام ناوگان خود را به صورت آماده باش درآورده است.

رضایی با توجه به محدودیت ناوگان حمل ونقل عمومی عراق و با تاکید بر رعایت مدیریت زمان در سفر اربعین، گفت: ازمردم و تمام کسانی که قصد حضور در مراسم پیاده روی اربعین را دارند تقاضا داریم که بازگشت از سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند تا با شلوغی و ازدحام جمعیت روبرو نشوند و مشکلی برای مسافران پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: موکب های اصفهان موظف شده اند سه روز پس از اربعین نیز در کربلا حضور داشته باشند و به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 4981

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4981/خدمت-رسانی-۱۷-کار-گروه-دو-کمیته-ستاد-اربعین-استان-اصفهان-زائران-حسینی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir