plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۹۷۵

هشدار فرماندار هنگ‌کنگ نسبت به احتمال مداخله مستقیم چین

کری لام: اگر اوضاع آنقدر بد شود، در آن صورت هیچ گزینه‌ای را نمی‌توان رد کرد
فرمانده هنگ‌کنگ با اشاره به ادامه ناآرامی‌های خشونت‌آمیز در این منطقه، گفت احتمال دارد که چین برای پایان دادن به آشوب‌ها مستقیما وارد عمل شود. هنگ‌کنگ هرچند بخشی از چین است، اما نظام سیاسی خودمختار دارد و در اغلب مسائل داخلی مستقل از پکن تصمیم‌گیری می‌کند. در دو ماه گذشته، این منطقه صحنه ناآرامی‌های گسترده‌ای بوده که به بهانه مخالفت با طرح «استرداد مجرمین به سرزمین اصلی» آغاز شد
هشدار فرماندار هنگ‌کنگ نسبت به احتمال مداخله مستقیم چین
به گزارش ایصال نیوز، خانم«کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ می‌گوید در صورت ادامه ناآرامی‌های خشونت‌بار در این منطقه، ممکن است دولت مرکزی چین مستقیما برای بازگرداندن ثبات به این منطقه مهم تجاری، وارد عمل شود. وی که بامداد امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال درخواست وی از پکن برای مداخله مستقیم جهت پایان دادن به آشوب‌ها، گفت: «در این برهه زمانی، من همچنان قویا احساس می‌کنم که ما باید خودمان راهکار پیدا کنیم. موضع دولت مرکزی هم همین است که هنگ‌کنگ خودش باید مشکلش را حل کند.»
کری لام افزود: «اما اگر اوضاع آنقدر بد شود، در آن صورت هیچ گزینه‌ای را نمی‌توان رد کرد.»
هنگ‌کنگ هرچند بخشی از چین است، اما نظام سیاسی متفاوتی دارد و در اغلب مسائل داخلی مستقل از پکن تصمیم‌گیری می‌کند. در دو ماه گذشته، این منطقه صحنه ناآرامی‌های گسترده‌ای بوده که به بهانه مخالفت با طرح «استرداد مجرمین به سرزمین اصلی» آغاز شد.
بر اساس آن طرح که حالا به کلی لغو شده، هنگ کنگ می‌توانست متهمین را برای محاکمه به سرزمین اصلی چین مسترد کند. در حالی که نهادهای بین‌المللی مبارزه با پولشویی از این طرح استقبال کرده بودند، معترضان این طرح را عامل کاهش استقلال هنگ‌کنگ توصیف کرده و در اعتراض به آن به خیابان‌ها آمدند. این اعتراضات با حمایت کشورهای غربی، همچنان ادامه دارد و اخیرا هم رنگ و بوی جدایی‌طلبانه به خود گرفته است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما