plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۹۷۴

دیدار وزیر امور خارجه روسیه با نخست وزیر عراق در بغداد

وزیر امور خارجه روسیه که دوشنبه وارد بغداد شده است در دیدار با نخست وزیر عراق، با تاکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه در زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، نفت و گاز، بازسازی عراق و سرمایه گذاری افزود: روسیه خود را به حمایت نظامی از عراق در جنگ با داعش و تبادل اطلاعات بین بغداد و مسکو در مسائل منطقه ملزم می داند.
دیدار وزیر امور خارجه روسیه با نخست وزیر عراق در بغداد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر دیروز با نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی در بغداد دیدار و گفتگو کرد.
 در این دیدار دوجانبه نخست وزیر عراق و وزیر امور خارجه روسیه، روابط دوجانبه عراق و روسیه، مسائل منطقه ای و شکست داعش در عراق را مورد بررسی قرار دادند.
در این دیدار عادل عبدالمهدی با اشاره به تظاهرات و ناآرامی های اخیر عراق، بر رسیدگی به خواست مردم عراق پس از بازگشت آرامش به شهرها تاکید کرد.
وزیر امور خارجه روسیه نیز با تاکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه در زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، نفت و گاز، بازسازی عراق و سرمایه گذاری افزود: روسیه خود را به حمایت نظامی از عراق در جنگ با داعش و تبادل اطلاعات بین بغداد و مسکو در مسائل منطقه ملزم و متعهد می داند.
گفتنی است «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که همراه با یک هیئت بلندپایه، روز دوشنبه در جریان یک سفر رسمی، وارد بغداد شده بود، پس از ورود به بغداد، به دیدار «محمد علی الحکیم» همتای عراقی رفت. لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از این دیدار گفت: «در خصوص لزوم اجرای تصمیمات کمیسیون دولتی مشترک برای همکاری تجاری و اقتصادی، اتفاق نظر داریم». لاوروف پس از دیدار با الحکیم تصریح کرد که قراردادهای واردات تجهیزات نظامی به عراق را اجرایی خواهند کرد.
الحکیم و لاوروف هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتک بین دو کشور را که از نهم سپتامبر ۱۹۴۴ آغاز شده است، تبریک گفتند. در همین ارتباط، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس «حشد الشعبی» شهریور ماه گذشته به روسیه سفر و با مسئولان این کشور دیدار کرده بود.
وزیر امور خارجه روسیه که برای دیدار کاری یک روزه از عراق دیدن می‌کند در پشت درهای بسته با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد. سرگئی لاوروف و برهم صالح عصر دوشنبه در آغاز دیدار چند جمله رد و بدل کرده و سپس خواستند که خبرنگاران محل نشست را ترک کنند.
دیدار لاوروف از عراق نخستین دیدار وزیر خارجه روسیه از این کشور در پنج سال اخیر است. به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در دستور کار مذاکرات لاوروف در بغداد، تبادل نظر در خصوص مسائل خاورمیانه با محوریت اوضاع عراق و سوریه، مبارزه با تروریسم، اوضاع منطقه خلیج فارس و همکاری های اقتصادی -نظامی و سیاسی قرار دارد.
انتهای پیام/* 
۲
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما