plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۹۵۱
تهدید نمایشی امپراطور بلوف

ترامپ: اگر ترکیه تخطی کرد اقتصادش را نابود می کنیم

آمریکا پس از توافق با ترکیه برای اشغال شرق فرات، نیروهای خود را خارج کرد
رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که اگر ترکیه اقدام خارج از چارچوب اجازه داده شده، انجام دهد، اقتصادش را نابود می‌کند. کردهای سوریه اقدام آمریکا در توافق با ترکیه برای اشغال شرق فرات توسط ارتش ترکیه برای ایجاد منطقه امن و با هدف استقرار یک میلیون پناهنده عرب سوریه در این منطقه همزمان با تنها گذاشتن کردها را «خنجر از پشت زدن و بدعهدی» آمریکا عنوان کردند.
ترامپ: اگر ترکیه تخطی کرد اقتصادش را نابود می کنیم
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر به ترکیه درباره هرگونه اقدام خارج از چارچوب هشدار داد. وی در این پیام توئیتری نوشت:«اگر ترکیه هرگونه اقدامی خارج از چارچوب اجازه داده شده در سوریه انجام دهد اقتصادشان را همان طور که قبلا انجام داده‌ام به طور کامل نابود خواهم کرد.»
رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت که ترکیه و اروپا و دیگران باید تحت نظر قرار دادن جنگجویان داعشی دستگیر شده و خانواده‌هایشان را انجام دهند و امریکا بیش از هر کشور دیگر این کار را انجام داده است. وی افزود: «هم اکنون زمان آن فرا رسیده که برخی کشورهای ثروتمند به حمایت از سرزمین خود بپردازند.»
کاخ سفید دیشب طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور دونالد جی ترامپ با رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور) ترکیه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد. ترکیه بزودی عملیات خود که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی کرده است را در شمال سوریه پیش می‌برد. نیروهای مسلح آمریکا نه از این عملیات حمایت می‌کنند و نه در آن مشارکت می‌کنند. نیروهای آمریکایی "خلافت" داعش را شکست داده‌اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود».
از سوی دیگر نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اعلام آغاز روند خروج ارتش آمریکا از بخش‌هایی از سوریه اعلام کردند: «نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود».
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، تصمیم جدید ترامپ درخصوص سوریه را «غیرمسئولانه» و «کوته‌بینانه» توصیف کرده است
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما